Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Петдесет нюанса сиво” впечатлява със старта си в българския бокс офис

“Петдесет нюанса сиво” впечатлява със старта си в българския бокс офис
“Петдесет нюанса сиво” впечатлява със старта си в българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
“Петдесет нюанса сиво” впечатлява със старта си в българския бокс офис

18.02.2015, 11:35  |   Видяна: 1745  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Феноменът “Петдесет нюанса сиво” завладя и България. Филмовата екранизация на изключително популярния роман на Е.Л. Джеймс засенчи напълно останалите премиерни заглавия от изминалата седмица и зае лидерската позиция в родната бокс офис класация. Само за първия си уикенд на българска почва (13-15 февруари) “Петдесет нюанса сиво” е натрупал впечатляващите за нетриизмерно заглавие приходи от 583 673 лева – сума, която нарежда филма на второ място (след третата част на “Хобит”) в класацията на най-успешните дебюти в родния бокс офис.

 Петдесет нюанса сиво филмКато се добави и натрупаното от предпремиерните прожекции приходите на еротичната лента се увеличават на 617 629 лева. Основните фактори за постигнатия успех са популярността на романа-първоизточник, агресивната рекламна кампания в кината и интернет, увеличения брой прожекции на ден и не на последно място решението на дистрибутора да пусне филма по кината на Свети Валентин (когато по принцип много двойки насочват вниманието си към романтичните заглавия от киноафиша).

След подобен впечатляващ старт в бокс офиса “Петдесет нюанса сиво” неминуемо ще бъде споходен от значителен спад в посещаемостта, което е нещо очаквано за заглавие с ясно изразена таргет-аудитория (в случая женската). Независимо от това границата от един милион лева със сигурност ще бъде премината и филма на Саманта Джонсън ще намери място в класацията на най-касовите нетриизмерни продукции в България.

В световен мащаб “Петдесет нюанса сиво” също се представя впечатляващо. Само за първите три дни по кината филма е натрупал малко над 260 милиона долара, при бюджет за снимки и международна реклама от близо 100 милиона.

Пътят на Юпитер (2015)Втори в класацията е фантастичния екшън “Пътят на Юпитер”, който се върти по българските киноекрани от десет дни насам. За този период от време филма на дуото Уашовски е спечелил 522 438 лева - напълно задоволителен резултат за оригинална продукция, която в дните преди българската си премиера бе съпътствана от лоши отзиви по отношение на представянето си в световните бокс офис класации.

В пълен контраст на представянето си в Щатите “Пътят на Юпитер” привлече стабилен брой зрители в България (51 626 души до момента) и със сигурност ще бъде счетен за един от успешните оригинални заглавия на 2014-та година. Филмът с Чанинг Тейтъм се представя по-добре от скорошната сай-фай лента “Интерстелар” (която за десет дни по кината натрупа приходи от 447 730 лева).

Героичната шесторка (2014)На трета позиция е анимацията на Дисни “Героичната шесторка”. За близо един месец в България триизмерната лента е вкарала в касите на кината 521 322 лева, което е прилично постижение за продукция, която не е част от вече изградена поредица. "Героичната шесторка” се представя по-добре от “Тайната на горските пазители” (455 295 лева за пет седмици), но изостава значително от другите скорошни анимации на Дисни “Рапунцел и разбойникът” и “Замръзналото кралство 3D” (които без особени проблеми преминаха границата от един милион лева). В световен мащаб лентата е натрупала малко над половин милиард долара, при общ бюджет от 225 милиона долара.

Жокерът (2015)Екшън-трилърът “Жокерът” застава на четвърто място, със спечелени за три седмици 253 872 лева. Заглавията с Джейсън Стейтъм по принцип трупат приходи в рамките на 200-400 хиляди лева и в това отношение “Жокерът” няма да бъде изключение.

Филмът вече е привлякъл вниманието на най-големите почитатели на Стейтъм и до момента представянето му не се различава особено от това на “Отбранителна линия” (който за същия период от време регистрира приходи от 243 993 лева).


Овцата Шон: Филмът (2015)Stop-motion анимацията “Овцата Шон: Филмът” е на пета позиция, като за десет дни по кината е спечелила 46 227 лева. Лентата се представя доста по-добре от “Коралайн и тайната на огледалото 3D” (23 хиляди лева за десет дни), но изостава от скорошния “Кутийковците”, който за десет дни регистрира приходи от над 100 хиляди лева.

Овцата Шон: Филмът” няма да бъде запомнен като един от анимираните хитове на 2014-та година и по всичко изглежда, че ще завърши представянето си приходи от около 130 хиляди лева.

Кум под наем ООД (2015)Шестото място е заето от “Кум под наем ООД”, който се върти по кината от пет седмици насам. За този период от време филма е натрупал приходи от 331 183 лева, което е задоволително постижение за оригинална комедия, която не разчита на по-скъпите триизмерни прожекции.

Границата от половин милион лева няма да бъде достигната и “Кум под наем ООД” ще бъде свален от екраните с приходи от около 400 хиляди лева.
Общо по света филма е спечелил 63 250 350 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 60 милиона.

Теорията на всичко (2014)Теорията на всичко” заема седма позиция в класацията. За близо три седмици в България биографичната лента е натрупала 121 229 лева – на пръв поглед скромен, но всъщност задоволителен резултат за оригинално заглавие, което е насочено главно към почитателите на “сериозното кино”.

П
реди да бъде свален от екраните “Теорията на всичко” ще достигне границата от 200 хиляди лева.



Мордекай (2015)Осми в класацията е филма на Дейвид Кеп “Мордекай”, който за един месец по кината е натрупал приходи от 239 709 лева. Предварителните очаквания не бяха големи, но подобно на миналогодишния “Превъзходство” новата лента с Джони Деп привлече приличен брой зрители в кината и ще приключи кинопохода си с приходи от над 300 хиляди лева.
На общия фон постижението на “Мордекай” не е особено впечатляващо, но имайки предвид конкуренцията, традиционните предпочитания на родната публика и липсата на триизмерни прожекции лентата може да бъде сметната за “скромен успех”. Общо по света “Мордекай” е натрупал едва 23 960 181 долара, при бюджет за снимки и реклама от близо 100 милиона.

Жената в черно 2: Ангел на смъртта (2015)Жената в черно 2: Ангел на смъртта” е на девето място, със спечелени за десет дни по кината 46 187 лева. Въпреки че става дума за продължение предварителните очаквания не бяха обнадеждаващи, тъй като представителите на хорър-жанра никога не са постигали впечатляващи успехи на българска почва. Все пак, “Ангел на смъртта” се представя по-добре от оригиналния “Жената в черно”, който за десет дни в кината спечели общо 28 633 лева. Световните приходи на “Жената в черно 2: Ангел на смъртта” се равняват на близо 30 милиона долара, при бюджет снимки и реклама от 40 милиона.

Падингтън (2014)Десетата позиция е заета от “Падингтън”, който за седем седмици в България е спечелил 563 913 лева. Въпреки конкуренцията в лицето на “Героичната шесторка” детската британска лента намери своята публика в България и премина границата от половин милион лева без да разчита на по-скъпите триизмерни и IMAX прожекции. Общо по света “Падингтън” е спечелил 218 163 867 долара, при бюджет за снимки и реклама от 100 милиона.







Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg