Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Рецензии Перуански митове за тъгата

Перуански митове за тъгата
„Млякото на скръбта” е поредният латиноамерикански шедьовър, който доказва, че киното на тези географски ширини е в изключителен възход.
Cinefish.bg

Рецензии
Перуански митове за тъгата

18.03.2010, 18:34  |   Видяна: 2806  |   pozorcompany.com  |   РЕЦЕНЗИЯ

от Здравко Григоров

Филм за тъгата. Филм за болката. Филм за вътрешната борба на човек със самия себе си. Дълбок, разтърсващ, предизвикващ състрадание, гняв и симпатии. Филм, за който трябва да имате специална нагласа, и тогава ще оцените на какъв шедьовър сте попаднали.

Действието тече бавно, близки кадри изпълват екрана, атмосферата е нагнетяващо автентична – кални улици, срутени бараки, мизерия, измъчени човешки лица. Историята се гради върху древни перуански митове, които звучат интригуващо и в същото време карат зрителите да изпитват някакъв страх от тези поверия.

Фауста е младо момиче, което е убедено, че страда от рядка болест, наречена „Млякото на скръбта”. Болестта се предава от майка, която е изнасилена по време на нейната бременност, на нейното новородено чрез кърмата й. Звучи налудничаво, звучи плашещо, звучи мистично. Но още по-страшно става, когато разбираме, че Фауста съхранява картоф във вагината си. Той пуска кълнове, тя ги отстранява, припада, има непрестанни болки, но отказва да извади външното тяло от себе си.

Филмът е едва втори за перуанката Клаудия Льоса, която е режисьор и сценарист. Безспорно фолклорът на страната е основният източник на идеи за филма и точно това го прави толкова интересен за зрителите на останалите континенти.

През цялото време се представят традиционни ритуали, звучат автентични перуански текстове и мелодии, навлиза се дълбоко във вътрешния свят и вярванията на местните. Голяма част от актьорите не са професионалисти и това още повече допринася за истинската атмосфера, която витае във филма.

Изпълнителката на главната роля Магали Солиер е откритие на Льоса, през 2006-та двете дебютират с „Madeinusa”. Семпла, сдържана, с налудничав поглед, некрасива, но по някакъв начин привлекателна, тя блестящо се вписва в образа на Фауста.

Фестивалът в Берлин отличи продукцията с най-големия си приз – „Златна мечка”. „Млякото на скръбта” е поредният латиноамерикански шедьовър, който доказва, че киното на тези географски ширини е в изключителен възход.

Още рецензии:
Ангелско сърце
Рибка боец
Прешъс - качествен свръх товар
Бъртъновата „Алиса” – задължителна
Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Похитителят на мълнии
Сълзите на ружите
Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg