Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Теми Панорама на Луис Бунюел в „Одеон”

Панорама на Луис Бунюел в „Одеон”
"Вероятно най-доброто разяснение за “Ангелът унищожител” ще бъде това, че няма никакво рационално разяснение." Луис Бунюел
Cinefish.bg

Теми
Панорама на Луис Бунюел в „Одеон”

12.02.2010, 12:00  |   Видяна: 5219  |   синефиш.бг  |   ГОРЕЩА ТЕМА

АНГЕЛЪТ УНИЩОЖИТЕЛ
(El Angel exterminador)
Мексико, Испания, 1962, 94  мин.
реж. Луис Бунюел
със Силвия Пинал, Жаклин Андере, Хосе Бавиера, Аугусто Бенедико

“Филмът може да ви се стори загадъчен или алогичен, но нали такъв е и самият живот.  Във филма има повторeния, както и в самия живот и също като него той може да се тълкува най-различно. Вероятно най-доброто разяснение за “Ангелът унищожител”  ще бъде това, че няма никакво рационално разяснение.”
Луис Бунюел

12.02 – 17:00


ДНЕВНИКЪТ НА ЕДНА КАМЕРИЕРКА
(Le journal d’une femme de chambre)
Франция, Италия, 1964, 98  мин.
реж. Луис Бунюел по романа на Октав Мирбо
с Жан Моро, Мишел Пиколи, Жорж Жере, Жан-Клод Кариер

“Бунюел снима филма си с твърда, безпощадна ръка, по снайперистки точна: нищо излишно - свидетелства, реална сила на фактите, прямота, ненуждаеща се от метафори. Филмът би могъл да ни се стори безстрастен, ако под класически съвършената му изобразителна повърхност не се криеше яростният и изгарящ темперамент на презрението...И само в края на филма той, вечният бунтар, си позволява открито памфлетно изявление.”
Вера Шитова

12.02 – 19:00
15.02 – 19:00



ДНЕВНА КРАСАВИЦА
(Belle de jour)
Франция, 1967, 101 мин.
реж. Луис Бунюел,  по романа на Жозеф Кесел
с Катрин Деньов, Жан Сорел, Мишел Пиколи, Жьоньовиев Паж, Пиер Клеманти
“ЗЛАТНИЯТ ЛЪВ НА САН МАРКО”, Венеция, 1967

Неудовелтворена буржоазка в плен на морални и сексуални табута се изживява като луксозна проститутка. Насън или наяве? “Историята на Дневна красавица е историята на постепенното изгубване на нравствения ориентир.”
Латавра Дураидзе

13.02 – 17:00
17.02 – 19:00
18.02 – 17:00



ТРИСТАНА
(Tristana)
Испания, Франция, Италия, 1970, 100 мин.
реж. Луис Бунюел, по романа на Бенито Перес Галдос
с Катрин Деньов, Фернандо Рей, Франко Неро

“Избрах Толедо, защото това е един от най-типичните средновековни градове на Европа, точка, в която се сливат три велики цивилизации - християнската, мавританската и юдейската.”
Луис Бунюел

13.02 – 17:00
18.02 – 19:00



ДИСКРЕТНИЯТ ЧАР НА БУРЖОАЗИЯТА
(Le charme discret de la bourgeoisie)
Франция, 1972, 104  мин.
реж. Луис Бунюел
с Фернандо Рей, Делфин Сейриг, Стефан Одран, Жан-Пиер Касел, Мишел Пиколи

“Вместо да се притъпят, ноктите на стария лъв са станали още по-остри и страшни. Един железен юмрук, облечен в кадифена ръкавица, смачква безмилостно жертвите си. Много от младите лъвове биха могли да се поучат от неговата хапливост, жизненост, пламенност и дързост. Първото предупреждение идва още със заглавието, където иронията коварно ни дебне. Но ако говорим за ирония по-правилно е да кажем, че  в целия филм именно жестокостта тъче мрежата си. В нея като мухи попадат пресветите митове, обредите, утвърдените ценности на установения ред на обществото, с което Бунюел не е преставал да урежда сметките си, вземайки за прицелна точка неговите най-омразни страни: лицемерието като нравствена цензура, почтеността като фасада и техните вечни пазачи - институциите, църквата, армията и полицията.  Мишел Капденак

17.02 - 19:00


ТОЗИ НЕЯСЕН ОБЕКТ НА ЖЕЛАНИЕТО
(Cet obscur objet du desir)
Франция, 1977, 102 мин.
реж. Луис Бунюел
с Фернандо Рей, Карол Буке, Анхела Молина, Жюлиен Берто, Милена Вукотич

“Този неясен обект на желанието” е нов шедьовър на остроумието и хумора. Филмът иронизира комплексите за импотентност на един мъж от едрата буржоазия, който търси своето алиби във фантазии на тема “нищожеството на жената” (въплътена от две различни актриси - типично бюнуеловска находка). Около героя избухват взривове и пламтят пожари, символизиращи онази страст, на която самият той не е способен...”
Марсел Мартен

16.02 – 17:00


МЛЕЧНИЯТ ПЪТ
(La voie lactée)
Франция, ФРГ, Италия, 1969, 98 мин.
реж. Луис Бунюел, сц. Л. Бунюел, Жан-Клод Кариер
с Пол Франкьор, Лоран Терзиеф, Ален Кюни, Едит Скоб
НАГРАДАТА ИНТЕРФИЛМ, Берлин, 1969

„Това е филм за двама поклонници, които в наши дни са се отправили пеша към Сантяго де Компостельо и по пътя си срещат, освободени от времето и пространството, цяла поредица персонажи, илюстриращи основните ни ереси. Млечният път, от който, изжглежда, и ние сме част, някога се е наричал El Camino de Santiago (Пътят на свети Яков), защото сочел на поклонниците, стичащи се от Северна Европа, накъде е Испания. Оттам и заглавието. Подобно на „Насарин” този филм предизвика най-противоречиви реакции. Карлос Фуентес го възприема като филм на антирелигиозната борба, докато Хулио Кортасар твърдеше, че му изглеждал като платен от Ватикана. Според мен „Млечният път” не е нито „за”, нито „против” каквото и да било. Аз го възприемам като разходка във фанатизма...”
Луис Бунюел

15.02 - 17:00


ПРИЗРАКЪТ НА СВОБОДАТА
(Le fantôme de la liberté)
Италия/Франция, 1974, 104 мин.
реж. Луис Бунюел; сц. Л. Бунюел, Жан-Клод Кариер
с Адриана Асти, Жюлиен Берто, Жан-Клод Бриали, Моника Вити, Милена Вукотич, Мишел Пиколи


„Това заглавие вече присъстваше в една реплика от „Млечният път” – „вашата свобода е само призрак”. Свободата, която в първия епизод на филма е политическа и обществена, тази свобода скоро приема друг смисъл – свобода на артиста и твореца, също тъй илюзорна като другата. Струва ми се, че „Млечният път”, „Дискретният чар на буржоазията” и „Призракът на свободата”, родени от три оригинални сценария, образуват нещо като трилогия, или по-скоро триптих, както в Средните векове. Същите теми, понякога същите фрази се срещат и в трите филма. Те говорят за търсенето на истината, от която трябва да избягаш в мига, когато ти се стори, че си я открил, за неумолимия обществен ритуал. Те говорят за необходимото дирене, за случайността, за личния морал, за тайната, която трябва да уважаваме.”
Луис Бунюел

16.02 – 19:00

Още новини:
Сандра Бълок си взима почивка
Братята Хюз водят преговори за римейк на”Акира”
Започва юбилейното издание на "Берлинале"
Мечти, любов и драма в селекцията на Jameson Short Film Award
Бенисио дел Торо: Чудовищата са ми слабост

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg