Критиците тотално отрекоха „Роден” на Жак Доайон, който е част от конкурсната програма на фестивала в Кан. Нито красивите модели, нито чудесната игра на Венсан Линдон, нито добрата операторска работа на Кристоф Бокарн могат да спасят сценария и режисурата на Доайон.
Питър Брадшоу от “Гардиън” смята, че „Жак Доайон, режисьорът на невероятно скучния филм за Роден, трябва да помисли какво точно е сътворил.”
Канадецът Джейсън Горбър е още по-краен: „Мога да сравня досадата от този филм, с времето, което прекарваш, докато чакаш да изсъхне гипсова статуя”.
Това е втори удар за френските участници в тазгодишното издание на фестивала, след неодобрението за откриващия филм на Арно Деплешен „Призраците на Исмаил”, за който зрителите споделиха, че организаторите са избрали, само за да минат френските политици заедно с Марион Котияр по червения килим, и не случайно филмът не е попаднал в официалната селекция на фестивала.
rnrnrnrnrn
RODIN - as dreary as watching plaster dry, with Wiki-like dialogue that manages to kill the life even of the great art shown. #cannes2017
rnrnrnrnrn— Jason Gorber (@filmfest_ca) May 23, 2017
rnrnrnrnrn
Jacques Doillon, director of this excruciatingly boring film about Rodin, needs to sit down and think about what he has done #Cannes2017
rnrnrnrnrn— Peter Bradshaw (@PeterBradshaw1) May 23, 2017
rnrnrnrn
#Rodin Biopic as obvious as one can be. Script lacks originality and ideas. Camille Claudel's greatness also missed. Loved Lindon, though.
rnrnrnrn— Veli-Pekka Lehtonen (@Sirenstorm) May 23, 2017
rnrnrn
Final film of the day was #Rodin. Two hours of boredom - butt-numbing guff #Cannes
rnrnrn— Paul Heath (@PaulThomasHeath) May 23, 2017
rnrn
"Balzac genitals" is a legit note I took down while suffering through RODIN. #Cannes2017