В цяла поредица шедьоври Вендерс изучава обаянието на американския модел – от “Правило без изключение” през “Състоянието на нещата” до “Париж, щата Тексас”. С чувствителността на отговорен наблюдател режисьорът демонстрира уникалната си способност да разчленява американския опит на съставните му части.
В “Земя на изобилието” постига това през погледа на млада жена, която, след като е живяла известно време в Израел, се връща в Щатите, за да потърси единствения си жив роднина – своя вуйчо. Без цент, въоръжена с оптимизма и безстрашието на младостта, Лана се установява в “гладната столица на Америка” – в една мисия в центъра на Лос Анжелис.
Това е изходният пункт, от който тя започва издирването на вуйчо си Пол – вманиачен самотник, посветил се на прочистването на страната от хора, които според него я застрашават. Този параноик, ветеран от войната във Виетнам, обикаля града с очуканата си камионетка, оборудвана с техника за наблюдение. Когато двамата роднини най-сетне се срещат, пътищата им се кръстосват и препокриват по странен начин, отвеждайки ги в изненадващи посоки.