В рамките на петото издание на фестивала „Късо съединение”, организиран от „Позор”, ще бъде показан филмовият експеримент „Между кадрите”, създаден по ремодернистичния манифест на ъндърграунд иконата Джеси Ричардс.
Джеси Ричардс е едно от най-провокативните имена в американските ъндърграунд среди. Режисьор, художник, актьор, продуцент, фотограф и пърформър.
Стартира като модел в началото на 90-те, когато е едва на 15, след като напуска родния Кънектикът и се отправя към Ню Йорк.
През 1994-та е приет да учи кино в Ню Йоркския колеж за визуални изкуства, откъдето си тръгва с гръм и трясък през 1996г. изпаднал в нервна криза, убеден, че повече никога няма да се довери на академичните недоразумения. През всичките години прекарани в Ню Йорк, Ричардс снима любителски филми, повлияни от пънк културата и събитията случващи се на улицата.
За съучениците си Джеси е „откаченият, който се появи чисто гол в един късометражен филм омотан в целофан”. А всъщност Джеси е този, който гледа филмите на Тарковски, Антониони, Александър Довженко, Ясуджиро Одзу, Аньес Варда, Джон Касаветис и Жан Епщайн, чете Достоевски, Рилке, Пруст и Хамсун и се интересува от алтернативни течения като No-Wave film movement и Cinema of Transgression.
През 1997г. се завръща в Ню Хевън и започва да работи като режисьор с трупата на Матю Мартин. Поставя „Хамлет” и „Обърни се с гняв назад”. Съвместната им работа продължава до началото на 1999-та, когато Ричардс е арестуван след като избухва скандал между него и Мартин, и Джеси унищожава декорите за предстоящото представление и ги запалва. Години по-късно двамата отново ще работят заедно.
След фаталния му сблъсък с театъра, Джеси Ричардс се обръща към изобразителното изкуство. През 2001г. открива сродни души в лондонското арт течение Stuckism, които му съдействат, за да покаже творбите си във Великобритания. През 2002 се открива и щатски клон на Stuckism International Center. Сред най-големите успехи на организацията е антивоенното шоу „The War On Bush”.
През ноември 2003г. късометражният му филм “Shooting at the Moon” има премиера на Международния фестивал за независими филми в Ню Йорк. По-рано през същата година негови творби са включени в изложбата на Stuckists в галерия „Уокър” по време на биеналето в Ливърпул.
Година по-късно заедно с Амос По, Харис Смит, Матю Мартин и Никълъс Уотсън създават Remodernist Film and Photography, а през август 2008-ма пише прословутия ремодренистичен филмов манифест, който търси нови музи в изкуството, красота в несъвършенството и се оповава на интуицията като мощно средство за комуникация. Режисьорите снимат своите произведения без да очакват благодарности или поздравления, а с отворени обятия приемат обиди и критики. Един ремодернистичен филм трябва да е разсъблечен, минималистичен, лиричен и да изглежда на пръв поглед недодялан. Ремодернистът трябва да приеме, че е повлиян от околните и да има куража да копира от тях в стремежа си всеки един да бъде разбран от другия.
През 2006-та Ричардс напуска Stuckism движението, за да се обедини отново с членовете му през 2011-та, когато създават The Institute of Collective Remodernism.
От 2010-та Джеси Ричардс е част от управителния съвет на Cine Foundation International заедно с Бела Тар /”Сатантанго” на Тар е един от програмните филми за Ричардс/, Фред Келеман и Лав Диас. Фондацията е една от най-активните институции срещу ареста на иранския режисьор Джафар Панахи и неговия колега Мохаммад Расулоф, и подкрепя финансово филми защитаващи човешките права.
През 2011-та Ричардс продуцира най-амбициозния проект във филмовата си кариера – експериментът „Между кадрите”, в който група режисьори създават късометражни новели, ръководени единствено от принципите на ремодренистичния филмов манифест на Джеси.
„Между кадрите” е включен в програмата на петото издание на фестивала „Късо съединение”, който ще се проведе в София от 9-ти до 23-ти август.
Късо съединение 2012 се организира с подкрепата на Американското посолство, Посолството на Кралство Норвегия и Институт Сервантес – София.
Медийни партньори: iNews, Cinefish, Една седмица в София, Sofia Live, Operation Kino, Stand.bg, TimeArt, Cineview, Другото кино