Стилизираният реализъм на "Най-красивата" може да бъде поставен между неореализма на Мания и бароковите типизации в Гепардът и Смърт във Венеция. Сюжетът е прост – Мадалена Чекони (Ана Маняни) е майка от работническата класа, която чува, че търсят за филм „най-красивото момиченце в Рим” и решава да пробва дъщеря си Мария (Тина Апичела).
Напористата Мадалена отвежда детето си на конкурса в историческото италианско студио Чинечита, където то се изправя срещу хиляди други момиченца. Но понеже Мария не се е подготвяла за кастинга, тя изпъква с естествения си талант сред останалите, извадени като от калъп момичета. Мадалена е луда по киното и особено по Монтгомъри Клиф и вярва, че животът на знаменитостите е рай. Но не знае, че ù предстои мъчително пробуждане.
Благодарение на великолепните изпълнения на Маняни и малката Апичела филмът убедително разказва трагикомичната история за грубата реалност, която заплашва да разруши и малкото мечти на обикновените хора. Освен че е заснет прекрасно, "Най-красивата" е и първият честен автопортрет на киното.
Награди и номинации Италиански национален синдикат на филмовите журналисти ’52 – Награда за най-добра актриса (Анна Маняни)