Един развод може да те накара да направиш доста луди неща. За Даян, която работи като адвокат в Манхатън, „луди неща” значи да закара сина си тийнейджър Джейк и по-голямата си дъщеря Зоуи при баба им Грейс в Уудсток. Лудото в цялта история е, че децата никога не са се срещали с нея. Всъщност Даян не е говорила с майка си от 20 години.
Грейс е истинско въплъщение на израза „свободен дух”. Организира протести и забави на градския площад, пуши (и продава) марихуана, оставя пилетата да се разхождат свободни из къщата, приема чести посещения от разни голи мъже и вие срещу луната веднъж месечно заедно с приятелките си, които почитат разни богини. Грейс е една истинска хипи мама и Даян често чувства, че тя е толкова ярък индивидуалист, че никога не е имало място за никой друг край нея.
В тази история за нещата, които обединяват и разделят семейства, режисьорът на Баба Хипи Брус Бересфорд рисува игриво всички нови начала, които се откриват пред нас, когато пуснем миналото да си отиде. Даян не е съвсем сигурна защо е отишла в Уудсток, но там открива подадена майчина ръка, шанс да се сближи с децата си и може би възможност за нова любов. Там се запознава и с дърводелеца, певец и поет Джуд. Той е привлекателен, великодушен, импулсивен, много сантиментален и очевидно я обожава. Но дали Даян е готова за нова авантюра?
Бересфорд е истински майстор що се отнася до избора на точните актьори за една роля. И този път не изневерява на стила си, като работи с наистина очарователни артисти. Кийнър предава много елегантно конфликтни емоции, а Олсен олицетворява характерните за възрастта си твърдост на убежденията и непреодолими желания. Но Баба Хипи всъщност е филм на Фонда – в напълно неочаквано завръщане на екрана. Като жив символ на времето си, Фонда в ролята на Грейс излъчва онази топла енергия и огнен дух, които изпълват всеки момент от този затрогващ и много смешен филм.