Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Артисти »

Мелани Лоран - Артист

Артист - Мелани Лоран, Melanie Laurent

Гласувай за актьора:
Потребители:
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
6
Гласувай:
Среден резултат: 2/100

Мелани Лоран - Артист

Melanie Laurent
ЗА АКТЬОРА ГАЛЕРИЯ ФИЛМОГРАФИЯ МНЕНИЕ
06.03.2024  |   синефиш.бг



Височина: 1,60м
Очи: Зелени
Коса: Тъмноруса
Зодия: Риби
Националност: Френска

Само на 28 години, Лоран вече е безспорна звезда в родната си Франция благодарение на редица успешни и разнообразни роли на големия екран. В същото време актрисата не губи време и вече дебютира като сценарист/режисьор на пълнометражен филм, а по-рано тази година факт стана и първият й официален опит в света на музиката с издаването на албума En T’Attendant, който записва в сътрудничество с ирландския музикант Деймиън Райс.

При все, че родните мултиплекси рядко предлагат нещо по-различно от конвейерни холивудски продукции в репертоара си, Мелани със сигурност е позната на тази част от родната публика, която е гледала художествената измислица на Куентин Тарантино „Гадни копилета.“ Тази й роля определено обаче не е достатъчно показателна за способностите и таланта на чаровната французойка. Именно затова си струва да се разходим из някои по-важни заглавия от филмографията на мис Лоран, която започва актьорската професия като на шега, подтикната от прочутия Жерар Депардийо, който я съзира да се мотае на снимачната площадка на негов филм. От него получава и 3 ценни съвета, които неизменно спазва в досегашната си кариера: никога да не посещава актьорски курсове, никога да не си учи репликите значително по-рано от деня на снимки и никога да не се притеснява да изглежда абсурдно. По всичко изглежда, че придържането към подобна философия до момента й носи само позитиви и е на път да я трансформира от предимно френска в истинска международна звезда на седмото изкуство.

Не се притеснявай, добре съм (Je vais bien, ne t'en fais pas) – 2006

Тази силна семейна драма бележи големият пробив за Мелани Лоран и заслужено й носи награда Сезар за Най-обещаваща актриса. Лоран влиза в образа на тийнейджърката Лили, която завръщайки се от ваканция в Испания разбира, че нейният брат близнак е избягал от дома след кавга с баща им. Постепенно младото момиче започва да се тревожи все повече и повече, тъй като не получава никакви новини от брат си. Психическото й състояние стига дотам, че Лили спира да се храни и решава да умре. Скоро обаче започват да пристигат картички от различни точки на Франция, които успокояват Лили, че с брат й всичко е наред. Бавно тя започва да се завръща към ритъма на живота и да се отдалечава все повече и повече от мрачните дни на глад и отчаяние. Лоран успява да се справи успешно със сложния образ, не и без помощта на големия френски актьор Кад Мерад, който получава награда Сезар за поддържаща роля за превъплащението си в образа на бащата на Лили. Този истински и човешки филм успява да привлече 889 000 зрители в родната си Франция. Кога ли българска качествена продукция, която разказва сериозна история, ще получи подобен прием от родната публика?

Камерата на смъртта (La chambre des morts) – 2007

Седем години след „Пурпурните реки“ френското кино идва да ни предложи ново жанрово упражнение, което не отстъпва на холивудски продукции като „Колекционерът“ или „Крадец на животи“, които комбинират съставките на мрачен трилър с притегателната сила на основната си звезда от женски пол, за да разчитат на успех сред публиката. Като цяло френските филми успяват да създадат и една по-тягостна атмосфера, допълнително засилваща съспенса и усещането за зло във въздуха, което е от голямо значение за цялостното възприемане на подобен род кинематографични продукти. „Камерата на смъртта“ далеч не е идеален филм и има заложени излишни елементи в сценария си, но въпреки това успява да предложи една по-различна гледна точка спрямо познатата история за сериен убиец. Тук линията на полицейското преследване се преплита с неволите на двама неудачници, които имат неблагоразумието да се изпречат на пътя на престъпниците и сами да станат автори на убийство. Постепенно пред очите на зрителя започва да се разплита една мрачна история за злото у човека, което може да бъде провокирано както от травма в детството, така и от ламтежа за бързо забогатяване без последствия. Образът на Лоран очевидно е вдъхновен от този на Кларис Старлинг, което е подчертано с присъствието на „Мълчанието на агнетата“ в библиотеката на героинята й. Въпреки това „Камерата на смъртта“ не е копие или римейк на популярната история за Ханибал Лектър, а просто прилично сглобен европейски трилър, който открива ново поле за изява на Лоран, която показва, че не се страхува да експериментира и няма намерение да се остави да бъде поставена в определени рамки.

За всеки влак си има пътник (Jusqu'à toi) – 2009

Клое е приблизително на около 30-ет години; живее сама в малко апартаментче в Париж; не общува почти с никой, освен със съседите си, които я изхранват. Младата жена е отчуждена от семейството си, а социалният й живот се изчерпва с отбиването до кварталната видеотека, от която наема купища филми. Дори по телефона кара други хора да говорят вместо нея. Но ето, че един ден съдбата й поднася дългоочаквана изненада под формата на чужд куфар, който по погрешка е доставен на нейния адрес. Куфарът е собственост на неудачник от американски произход, който е спечелил почивка във Франция, но скоро след това е зарязан от приятелката си. Така той се озовава сам в Париж и без багаж. Една дадена му в последния момент книга обаче ще разпали въображението на Клое и ще я накара да мечтае за контакт с истинско, живо същество, което споделя нейното усещане за живота.

Филмът е изключително леко и плавно изграден и ни напомня, че много често може да срещнем сродната си душа, но да я подминем поради дребнаво недоглеждане. Лоран е очарователна в ролята на странната Клое, която сблъсква своя френски дух с този на американеца Джак (Джъстин Барта), който искрено се надява да срещне истинска любов. А българската публика може да разбере как завършва тяхната история благодарение разнообразието в програмната схема на HBO

Концертът (Le Concert) – 2009

Изключително топъл, затрогващ и емоционален филм, който хвърля мост между Русия и Франция, за да ни разкаже една силна история за вторите шансове в живота с помощта на класическата музика. Макар и с френско заглавие „Концертът“ е истински пример за европейско сътрудничество, защото половината време се говори на руски, а режисьор е румънецът Раду Михайлеану. Неслучайно може би на филмът е присъдена награда Давид на Донатело за Най-добър европейски филм, а синдикатът на италианските филмови критици присъжда на Михайлеану отличие за Най-добър режисьор. Лоран е в ролята на изключително популярната цигуларка Ан-Мари Жаке, която е избрана да свири Чайковски заедно с гостуващите солисти на Болшой театър. Гастролиращите братушки обаче не са точно официалният състав на прочутата културна институция и носят със себе си наследството на една дълго пазена тайна. След множество културно-социални перипетии, добре познати и на българина покрай безконечния преход, маестро Андрей Филипов получава своя бленуван реванш да се изправи пред публиката и да довърши започнатото преди 30 години, а младата солистка ще научи повече за миналото си чрез помощта на изключително красивата музика на Чайковски. Финалът е наистина повече от емоционален и е способен да трогне и най-закоравелите сърца. Истинските звезди на филма са Алексей Гусков в ролята на Андрей и Дмитрий Назаров като най-добрият му приятел Саша Гросман, но въпреки това Лоран успява да остави своя крехък, но осезателен отпечатък върху поредната качествена продукция с нейно участие.

Хайката (La rafle) – 2010

Самата Мелани е от еврейски произход, така че не е учудващ изборът й да играе във филм, който разказва истинската история на евреите във Франция, голяма част от които са депортирани по време на Втората световна война. Тя е в ролята на медицинска сестра, зачислена към лагерите, в които евреите са задържани до момента на изпращането им с влакове към Източна Европа. Младата актриса си партнира на екрана с легендата на френското кино Жан Рено и за пореден път демонстрира огромна сила на духа в един привидно крехък персонаж. Тази историческа драма разширява жанрово диапазона в не толкова дългата кариера на младата актриса и привлича над 2,5 милиона зрители само във Франция.

Новаци (Beginners) – 2010

Филмът ознаменува първата продукция, в която на Мелани й се налага да говори изцяло на английски. Актрисата си партнира с Юън Макгрегър в една жизнеутвърждаваща история, която ни показва, че не трябва да се страхуваме да бъдем себе си и да демонстрираме любовта си към хората, които ни карат да се чувстваме специални в този иначе често студен свят. Крехката французойка и артистичният шотландец са очарователна екранна двойка, която е солидно подпомогната от едно особено очарователно малко куче в усилията на филма да стопли сърцата на публиката. Макар и Лоран да няма общи сцени с него, струва си да отбележим солидното изпълнение на Кристофър Плъмър, който е твърде вероятно да бъде номиниран за награда Оскар за превъплащанието си в образа на мъж, който се разкрива като гей на стари години, едва след смъртта на съпругата си. „Новаци“ е чудесен пример за независимо кино извън поточната линия на корпоративен Холивуд и българската публика получи шанс да го види в рамките на тазгодишното издание на Киномания.

Изброените дотук заглавия са само част от филмографията на мис Лоран, която тепърва ще се увеличава и ще запознае нови зрители с таланта на младата френска актриса. С впускането й и в света на музиката, Мелани се превръща в идеалният посланик на френската култура, който може да увлече младите хора в страни като България, и не само, за да ги отлепи от взора в мейнстрийм американски продукти и да им покаже, че си струва да отделят повече внимание на филми, произвеждани от други водещи кинематографии.

През този месец във Франция излезе режисьорският дебют на Мелани Лоран “Les Adoptes”, а следващите й два проекта като актриса са повече от интригуващи. В „Нощен влак до Лисабон” тя ще си партнира с Джеръми Айрънс, Кристофър Лий, Ванеса Редгрейв и Бруно Ганц под режисурата на Биле Аугуст. А “Now you see me” ще я срещне с Уди Харелсън, Джеси Айзенбърг, Морган Фрийман, Майкъл Кейн и Марк Ръфало в интригуващата история за банда илюзионисти, които обират банки по време на представленията си, за да раздадат парите на публиката.


Споделете:
ПОСЛЕДНИ МАТЕРИАЛИ ЗА АРТИСТА  
 
Избери Aртисти  
Всички артисти (А-Я)   Всички артисти (А-Я)
А   Б   В   Г   Д   Е   Ж   З   И   Й   К   Л   М   Н   О   П   Р   С   Т   У   Ф   Х   Ц   Ч   Ш   Щ   Ь   Ю   Я
Всички артисти (А-Z)
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z
Артисти с най-висок рейтинг  
Март
1. Иво Златков
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
58/100
2. Меглена Караламбова
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
43/100
3. Лоренцо ди Бонавентура
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
43/100
4. Оливия Колман
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
40/100
5. Кристофър Уокън
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
40/100
6. Пол Кинг
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
40/100
7. Павел Веснаков
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
40/100
8. Четин Текиндор
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
35/100
9. Джош Бролин
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
34/100
10. Дакота Джонсън
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
33/100
Последно добавени артисти  
 
Cinefish.bg Cinefish.bg