Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Интервюта Ларс фон Триер за "Меланхолия"

Ларс фон Триер за Меланхолия
Ларс фон Триер за "Меланхолия"
Cinefish.bg

Интервюта
Ларс фон Триер за "Меланхолия"

01.06.2011, 15:44  |   Видяна: 3019  |   stand.bg  |   ИНТЕРВЮТА
Скандалните изказвания на датския режисьор Ларс фон Триер и последвалото му изгонване от фестивала в Кан изместиха фокуса от последния му филм "Melancholia" върху неговата противоречива личност.

Въпреки всичко Кирстен Дънст спечели наградата за най-добра женска роля на фестивала именно за участието си в лентата за края на света. При получаването на приза американската актриса специално благодари на Ларс за това, че й е дал шанса да бъде толкова смела.

Ето и какво смята Триер за последния си проект.



Какво ви вдъхнови да направите филм за края на света?


Това не е точно филм за края на света, а по-скоро за състоянието на духа. Изпитвал съм няколко степени на меланхолия в живота си. Тя е част от изкуството, което харесвам, и е част от всички важни негови форми. Свързана е с желанията и точно това е отразено във филма, който е малко по-различен от останалите ми творби, малко по-особен. Показва как от самото начало съществуват елементите на желанието, патоса и драмата.

Има различни типове филми. В повечето случаи отиваме да ги гледаме само, за да разберем как свършват. Аз не съм съгласен с подобна идея, защото много често ние знаем края. Например, когато гледаме филм за Джеймс Бонд, сме сигурни, че той ще оцелее. Ние искаме да видим всъщност по какъв начин ще се стигне до края, какви ще са реакциите на героите по време на филма. Помислих си, че би било интересно това да бъде изяснено още в самото начало на филма, с други думи - да се започне с края на филма. Защото в подобни ленти имаме усещането, че знаем как ще свършат, но постоянно се надяваме да грешим.

Защо Джъстин - героинята на Кирстен Дънст, се чувства толкова зле по време на венчавката си?

Сватбата наистина предизвиква в нея известна меланхолия, но още преди да се венчае, тя е човек, привлечен от тъгата. Джъстин се надява, че сватбата ще й помогне да намери баланс в живота си, но очевидно това не се случва. Аз и Кристен Дънст говорихме много за това как точно да бъде предадена тази депресеия и тя я показа повече от добре - особено чрез израженията си.



Както магическата кабина във филма, изкуството убежище ли е в живота?


В момента изучавам конфликта между Западната и Източната Цъква, между католиците и ортодоксалните християни. При последните съществува идеята за удоволствие, докато Западната Църква е насочена повече към страданието, болката, Разпятието. Нуждаем се от божествена светлина, от промяна чрез тази светлина. За мен това е киното или поне може да бъде киното. Гледам много филми и често почти се разплаквам, защото това, което виждам, е тази божествена светлина. Любимите ми филми ми я показват. Обичам концепцията за страданието, болката и вината, но животът има и друга страна - светлата, която филмите също могат да изобразяват. Ние унищожаваме Земята, но това ни най-малко не трябва да ни притеснява - така или иначе един ден всички ние ще умрем.



Кое беше вдъхновението за кинематографията?

Няколко картини от различни стилове - на немски художници, на Пре-Рафаелитите. Претърсих харддиска си, за да намеря тези, които най-много пасват на филма. Вдъхновение бяха и великите режисьори Антонини и Тарковски.

Удовлетворен ли сте от филма?

Да. Беше удоволствие да го заснемем. Оставихме се да бъдем понесени от музиката на Вагнер и филмът стана прекалено романтичен. Това е положително нещо, но когато преглеждах ежедневниците, този романтизъм не ми допадна. Не знам. Може би филмът няма стойност. Надявам се да не е така, но ...
Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg