Крикор Степан Азарян е роден на 15 март 1934 г. в гр.Пловдив – режисьор и педагог. Завършва режисура при проф. С.Стоянов във ВИТИЗ „Кръстьо Сарафов” през 1966 г. Специализира театрална режисура при А. Ефрос и Г. Тавстаногов в Москва и Ленинград (1969). Дебютира с постановката на „Дневникът на един луд” по Н. В. Гогол в Театър „199” (1966). Работи в ДТ – Пловдив (1966-69), ТБА (1969-78; от 1990), НТ „Иван Вазов” (1977-84), ДСТ (1984-87), Театър „София” (1987-90, директор), ДТ – Пазарджик (1965-75) и др., асистент на проф. Ж. Мандаджиев във ВИТИЗ „Кръстьо Сарафов” (1970), води класове по актьорско майсторство и режисура (от 1976), проф. (1988).
Крикор Азарян е режисьор, който оставя свой отпечатък в историята на родния ни театър като творец, а в съвременната ни театрална култура заема едно от почетните места. И днес с възхищение се споменават неговите постановки „Януари” на Пазарджишкия театър през сезон 1973-1974 г. Тя е емблематична за отварянето на нов път към драматургията на Йордан Радичков и пример за синтетичен театър. Постановката на „Вишнева градина” в театъра на „Народната армия” през 1976 г. се превръща в събитие. Блестящото трагикомично изпълнение на Наум Шопов в ролята на Гаев определя мисленето за Чехов. То напуска представата за психологическия реализъм и преминава в гротеската. Работата на режисьора е насочена предимно към актьорската импровизация.
Постановки: „Уестсайдска история” по А. Лоуръндс, Ъ. Леман, „Пътеки” – Н. Хайтов, „Януари” и „Опит за летене”, „Лазарица” – Й. Радичков, „Албена” – Й. Йовков, „От земята до небето” – Н. Русев, „Вишнева градина”, „Чайка”, „Три сестри” – А. П. Чехов, „Сивзе Бандзи е мъртъв” – А. Фюгард, „Последен срок” – по В. Распутин, „Случка в зоопарка” – Е. Олби, „Дело” – А. В. Сухово-Кобилин, „Терен за разчистване” – В. Хавел, „Камината” – М. Минков, „Последният запис” („Последната лента на Крап’) – С. Бекет, „Лулу” – Вр. Ведекинд, „Самоубиецът” – Н. Ердман, „Дванайста нощ”, „Крал Лир”, „Хенрих IV” – У. Шекспир, „Петрол и „Автостоп”, „Кълбовидна мълния”, „Упи или театърът в края на века” – Ив. Радоев, „Персифедрон” – К. Павлов, „Буре барут” – Д. Дуковски, „Бая си на бълхите”, „Продавате ли демони?” – Б. Папазов, „Трамвай желание” – Тенеси Уилямс, „белградска трилогия” – Биляна Сръблянович, „Приказки от Виенската гора” – Йодон фон Хорват, и др.
Постановки извън страната: „Опит за летене” – Й. Радичков, „Театър на воли” – Варшава, Полша, „Януари” – Й. Радичков в Театър-школа за съвременна пиеса, Москва, „Последният запис” – С. Бекет, в Битоля, Македония, „Дванайста нощ” – У. Шекспир и „Лоренцачо” – А. дьо Мюсе, копродукция на Битоля и Охридско лято’95, „Дванайста нощ” – У. Шекспир в МХТ (1997) и др.
Гастроли: в Берлин, Москва, Тбилиси, Карлмарксщат, Македония и др. Режисьор на игрален филм и постановки в Телевизионен театър. Носител на национални награди и държавни отличия. „Възгледите на един стар клоун” – филм за Крикор Азарян от художествено-документалната поредица „Умно село”, продукция на БНТ, 1999 г.