Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Комедията “Да разлаем съседите” е новия лидер в българската бокс офис класация

Комедията “Да разлаем съседите” е новия лидер в българската бокс офис класация
Комедията “Да разлаем съседите” е новия лидер в българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
Комедията “Да разлаем съседите” е новия лидер в българската бокс офис класация

14.05.2014, 12:09  |   Видяна: 1754  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Без да бъде изправена пред сериозна конкуренция премиерната комедийна лента “Да разлаем съседите” оглави тазседмичната бокс офис класация. Нискобюджетната продукция със Сет Роугън успя да засенчи слабо рекламирания музикален филм “Виолета: Концертът” и за първия си уикенд по родните киноекрани (9-11 май) натрупа сумата от 56 866 лева (7134 зрители).

Да разлаем съседитеНа общия фон постигнатия от “Да разлаем съседите” резултат не прави особено впечатление и имайки предвид предстоящата премиера на мащабния “Годзила” филма на Никълъс Столър със сигурност няма да се задържи за втора поредна седмица на лидерската позиция. По принцип оригиналните комедийни заглавия не трупат особено големи приходи в България и съдейки по стартовите резултати “Да разлаем съседите” едва ли ще достигне границата от 300 хиляди лева.

Въпреки значителните си успехи в северноамериканския бокс офис Сет Роугън никога не е вкарвал огромен брой българи в кината и имайки предвид този факт стартовия уикенд на “Да разлаем съседите” може да бъде сметнат за сравнително приличен. При всички положения филма ще се представи по-добре от предишната лента на Роугън “Това е краят” (която мина почти незабелязано по българските екрани). След около една седмица “Да разлаем съседите” ще надмине границата от 100 хиляди лева. В световен мащаб приходите вече се равняват на малко над 87 милиона долара.

Втората позиция е за триизмерната анимация “Камбанка и феята пират”, която въпреки не особено големите очаквания продължава да се представя стабилно в България. За изминалия уикенд (9-11 май) лентата е вкарала в кината близо 4700 зрители, а приходите й за същия период от време се равняват на 42 669 лева. “Камбанка и феята пират” се прожектира по родните кина от десет дни насам и до момента общите приходи на анимацията се равняват на 202 846 лева – задоволителен резултат за оригинална анимационна продукция за най-младите зрители, която в повечето държави се появи директно на DVD и Blu-ray пазара. Лентата няма шанс да достигне резултатите на конкурентния “Рио 2”, но все пак ще успее да подобри постижението на скорошната анимация “Крадци на ядки”. В най-добрия случай “Камбанка и феята пират” ще приключи представянето си с приходи от около 400 хиляди лева.

Отмъщение по женски (2014)Отмъщение по женски” заема третата позиция в класацията, със спечелени за три седмици 292 289 лева. Подобно на представянето си в Съединените щати филма с Камерън Диас се радва на задоволителен зрителски интерес в България и въпреки че няма да достигне границата от половин милион лева той вече намери място сред успешните оригинални комедии от началото на 2014-та година. Очевидно не всички представители на романтично-комедийния жанр са обречени на провал в България и приличните приходи на “Отмъщение по женски” са доказателство, че по-малките филми все още могат да изпъкват на фона на конкуренцията (в лицето на значително по-скъпи 3D-зрелища) и да вкарват стабилен брой зрители в кината. До няколко дни “Отмъщение по женски” ще може да се похвали с приходи от над 300 хиляди лева.

Невероятният Спайдър-мен 2Високобюджетният “Невероятният Спайдър-мен 2” е на четвърто място, като за близо един месец по кината е натрупал 481 930 лева – не особено впечатляващ резултат, особено като се има предвид голямата популярност на Човека-паяк, по-скъпите триизмерни прожекции, стабилната реклама на лентата и продължаващия силен зрителски интерес към комиксовите филми. Предшественикът на “Невероятният Спайдър-мен 2” (който мина по кината през 2012-та година) също не натрупа особено големи приходи в България и това е ясен фактор, че поне що се отнася до игралните ленти Човекa-паяк не е сред най-предпочитаните супергерои в България (за разлика от Железният човек, ТОР и Батман). До няколко дни “Невероятният Спайдър-мен 2” ще надмине границата от 500 хиляди лева. В световен мащаб филма на Марк Уеб е спечелил 553 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 200 милиона.

Превъзходство (2014)Техно-трилърът с Джони Деп “Превъзходство” застава на пета позиция в класацията. За изминалите три седмици от премиерата филма на Уоли Фистър е вкарал в касите на кината 350 715 лева, което е задоволително постижение за оригинална продукция, която не се прожектира в по-скъпия триизмерен формат. В Северна Америка и част от Европа “Превъзходство” не успя да привлече очакваната публика и за съжаление на създателите си филма се нареди сред големите финансови провали на годината.

Българската публика изглежда е по-благосклонна и макар че няма да се нареди сред най-големите тазгодишни хитове “Превъзходство” ще бъде счетен за сравнително приличен финансов успех. Ако бъде задържан на екран поне още три седмици 100-милионния трилър ще има шанса да се добере до границата от половин милион лева.

Рио 2 (2014)Анимацията “Рио 2” е на шесто място, със спечелени за шест седмици 1 040 222 лева – резултат, който превръща лентата в най-успешното анимирано заглавие от началото на 2014-та година. “Рио 2” надмина постижението на предшественика си от 2011-та година и имайки предвид постигнатия успех лентата по всяка вероятност ще продължи да се върти по кината поне още две седмици. В световен мащаб триизмерната анимация е спечелила 422 милиона долара, при бюджет от малко над 100 милиона.

НойТриизмерното зрелище на Дарън Аронофски “Ной” застава на седма позиция в класацията. За изминалите седем седмици от премиерата си филма е натрупал 1 648 933 лева, което автоматично го превръща в най-успешното (поне за момента) филмово заглавие на 2014-та година.

Що се отнася до зрителския интерес “Ной” определено надмина предварителните очаквания и за по-малко от един месец филма достигна рекордната граница от един милион лева. Като основни фактори за постигнатия успех могат да бъдат изтъкнати религиозната тематика, факта, че става дума за скъп холивудски проект и не на последно място стабилната рекламна кампания, която успешно представи лентата като “първия истински блокбастър на 2014-та година”. До момента по света “Ной” е натрупал общо 338 918 877 долара, при бюджет за снимки и реклама от над 150 милиона.

Престъпно предградие (2014)Продуцираният от Люк Бесон екшън-трилър “Престъпно предградие” е на осмо място, със спечелени за три седмици 105 927 лева – задоволително постижение за слабо рекламирано и не особено дискутирано заглавие в 2D-формат, което не е част от вече изградена поредица. Въпреки че е римейк на популярен сред младата публика френски филм “Престъпно предградие” тръгна по кината без особени претенции и първоначалните прогнози бяха, че филма ще бъде напълно засенчен от триизмерния и значително по-скъп и рекламиран “Невероятният Спайдър-мен 2”. Тази прогноза не се сбъдна и само до момента лентата с покойния Пол Уокър е привлякла в кината близо 15 хиляди зрители. Разбира се, не става дума за впечатляващ успех, но имайки предвид ниските очаквания и конкуренцията “Престъпно предградие” се представя прилично и вече остави зад гърба си другия тазгодишен екшън на продуцента Люк Бесон “3 дни за да убиеш” (който за целия си поход по кината натрупа малко над 110 хиляди лева).

Предпоследното девето място е за премиерната лента “Виолета: Концертът”, която за първия си уикенд в България е спечелила скромните 9359 лева. Музикалната продукция c младата аржентинска изпълнителка Мартина Щосел пристигна в България без много шум и това е без съмнение една от причините за слабия старт в бокс офиса. Както доказаха двата скорошни музикални филма с Джъстин Бийбър (“Вярвай и “Никога не казвай никога”) заглавията от този жанр не се радват на особена популярност в България и още отсега е ясно, че “Виолета: Концертът” няма да бъде запомнен с доброто си представяне в родния бокс офис.

Завръщането на първия отмъстител (2014)Комиксовият “Завръщането на първия отмъстител” заема десета позиция в класацията, със спечелени за шест седмици 512 876 лева. Подобно на последните две ленти за Спайдър-мен филмовите приключения на Капитан Америка привличат публика, която е в пъти по-малка от публиката на комиксови филми като “Железният човек 3”, “Черният рицар: Възраждане” и “ТОР: Светът на мрака”. Все пак “Завръщането на първия отмъстител” успя да подобри постижението на своя предшественик “Капитан Америка: Първият отмъстител” (330 хиляди лева) и въпреки че приходите му бледнеят пред тези на третата част на “Железният човек” филма ще бъде счетен за сравнително приличен успех. Общо по света 3D-екшъна на братя Русо вече е натрупал близо 700 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 200 милиона.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg