Испанският маестро Педро Алмодовар е прочут с умението си да преминава без усилие от висока драма към неистов фарс, изследвайки противоречията на човешките нужди и желания с различни стилове и интонации. И, като един от най-големите майстори на филми за жени, е напълно разбираемо, че за своя 20-и филм той избира да екранизира текстове от изящния сборник „Бягство” на канадската нобелистка Алис Мънро.
Когато за пръв път срещаме Хулиета, тя е 55-годишна учителка, която тъкмо се кани да се премести в Лисабон заедно със съпруга си Лоренцо, но неочаквана среща осуетява тези планове. Алмодовар ни връща в миналото – младата Хулиета е сияйна красавица, която се влюбва в красавеца Шоан, премества се в идиличното му рибарско селце в Галисия, омъжва се за него и се отдава на отглеждането на дъщеря им...
Филмът продължава да ни води напред и назад във времето, показвайки отношенията между Хулиета и обичната й дъщеря и намеквайки за причините за разрива помежду им. Напомняйки на предишни филми на Алмодовар като Високи токчета и Всичко за майка ми, Хулиета е медитация над магията на случайните срещи и крехкостта на връзките под тежестта на дълго пазени тайни. Диана Санчес