Поразителният дебют на Шон Елис дължи съществуването си на изключително успешния 18-минутен късометражен филм със същото заглавие, който е номиниран за “Оскар”. Елис развива краткия филм в пълнометражен блян за млад мъж, опитващ се да се справи с мъката от раздялата с приятелката си като си представя въображаем свят. Това, което привлича вниманието в “Живот на пауза”, е стиловата увереност на Елис и рисковете, които дръзва да поеме и успява да изпълни.
Главният герой е Бен – млад студент по изкуство. Когато приятелката му го зарязва, той развива безсъние. Затова започва да работи нощна смяна в местния супермаркет, опитвайки се да прекара по-активно дългите часове. Тук той попада на чудата компания от чешити, всеки от които по различен начин се справя със скуката и празнотата на нощната работа. Бари и Мат са двама рядко глупави пройдохи, докато Брайън има мерак да се усъвършенства в кунг-фу и упражнява движенията, чистейки магазина.
Но Бен е различен, твърде различен. Той се справя, като буквално спира времето – замразява всеки на мястото му между стелажите в супера, след което размишлява над тези срещи с хора, които и не подозират за присъствието му. Обиколките му край застопорените им тела се превръщат в метафизични интерлюдии. Това е лиричното ядро на филма, красиво представящо мислите на младия мъж, опитващ се да разбере света.rn
Награди: Сан Себастиан ’06 – Наградата на Европейската Асоциация на арт-кината (CICAE)
Премиера в България: 12.09.2008 Световна премиера: 23.03.2007 Жанр:Драма, Комедия, Романтичен Великобритания / 2006 / 102 минути Възрастова група: C - Не се препоръчва за деца под 12-годишна възраст
Звук:
Dolby Digital Сценарист:
Шон Елис Режисьор:
Шон Елис В ролите:
Шон Бигърстаф, Емилия Фокс, Шон Евънс, Мишел Райън, Стюарт Гудуин, Майкъл Диксън, Майкъл Ламбърн, Марк Пикъринг Оператор:
Ангъс Хъдсън Продуцент:
Шон Елис, Лене Баусейджър Разпространител: Александра филмс / Gaumont
Гледах филма отдавна и не си го спомням в детайли, но общото ми впечатление беше, че единствената идея да бъде направен е голата Кели Хазъл, или както се казваше (не е жената от афиша), а може би дори е рекламна кампания на Сейнсбъри.
Започвайки от суперглупавото име - в оригинал филмът се казва Кешбак - и преминавайки през всички стадии на воайорството, маскирано с претенции за изкуство, филмът е пряка илюстрация на поговорката "Гладна кокошка просо сънува". Нали никой не се съмнява, че в супермаркетите в Англия такива тела НЕ ХОДЯТ да пазаруват.
Доколкото си спомням, диалозите бяха безумно безсмислени, действието се точеше като от преливник на блато, лъкатушейки към заветния миг, когато ще видим поредната порция... пица, пардон, цица.
Единственото неоспоримо достойнство на филма беше операторската работа и цялостното визуално решение.
Може да му се дадат 3 от 10 точки.
1 гласа
Започвайки от суперглупавото име - в оригинал филмът се казва Кешбак - и преминавайки през всички стадии на воайорството, маскирано с претенции за изкуство, филмът е пряка илюстрация на поговорката "Гладна кокошка просо сънува". Нали никой не се съмнява, че в супермаркетите в Англия такива тела НЕ ХОДЯТ да пазаруват.
Доколкото си спомням, диалозите бяха безумно безсмислени, действието се точеше като от преливник на блато, лъкатушейки към заветния миг, когато ще видим поредната порция... пица, пардон, цица.
Единственото неоспоримо достойнство на филма беше операторската работа и цялостното визуално решение.
Може да му се дадат 3 от 10 точки.