Американските и българските седмични класации за най-гледани филми на големия екран рядко си приличат, но тази седмица, начело в САЩ е филм, който още отсега мога да ви кажа, че надали изобщо някой разпространител ще рискува да пусне по нашите екрани. А отвъд океана, „Halloween” спечели $31 милиона през 4-дневния уикенд по повод Деня на труда - 4,100 екрана в 3,472 кина.
Така римейкът на MGM и The Weinstein Company на култовия и породил няколко продължения слашър от 1978 се оказа най-успешният филм, появявал се през този уикенд. Предишният рекордьор бе „Трансфърмър 2” но с доста по-слабият резултат от $20.1 милиона. Още по-впечатляващ е фактът, че „Halloween” вече отнесе първото място за годината и за най-печеливш хорър или трилър с далеч по-добри резултати от „Дистърбия” (който вече гледахме) и „1408” (който предстои да гледаме скоро). А „Halloween” също ще го гледаме – само че директно на DVD.
След вълната от нови версии на други прочути хорър филми напоследък, Halloween е привлякъл малко повече зрители от „Ужасът в Амитивил”, но по-малко „Тексаско клане” и „Зората на мъртвите”. Оригиналният „Halloween” навремето спечели днешния еквивалент на $140 милиона, ако вземем предвид инфлацията, и въпреки, че никое от продълженията не се доближи до този резултат, поредицата продължи повече от 30 години. Weinsteins съживи убиеца Майкъл Майърс и през август 1998 с „Halloween: H20”, който спечели сума, еквивалентна на $80 милиона днес, но у нас се появи само във видеотеките.
Другият дебют на седмицата, Balls of Fury събра от зрители $13.8 милион за четиридневния уикенд от 3,052 града. Тази непретенциозна пинг-понг комедия - нещо като „Големи топки”, но с малки топчета, на режисьор-дебютант и без звезди се представя по-добре от подобни глуповати филми като „Бирфест” и „Kung Pow! Enter the Fist” но зрителите й са с една трета по-малко от тези на „Големи топки” и нестигналия до нашите екрани американски хит „Blades of Glory”. Междувременно, въпреки имената на Кевин Бейкън и Кели Престън, трилърът за отмъщение „Death Sentence” събра жалките $5.2 милиона за същия период от време.
Както обикновено през този уикенд, други два филма, които са в класацията от по-рано („Рататуи” и „Трансформърс”) регистрираха минимален спад в интереса – само 2 %, докато приходите на други два хита от края на лятото „Hairspray” и „Ултиматумът на Борн” се смъкнаха с по 18 %.
Междувременно неприличната комедия Superbad продължава да се държи много добре на екраните с общи приходи дотук от $92.4 милона за 18 дни. Сред истински стойностните филми, приходите на „Рататуи” вече прехвърлиха границата на $200 в събота – 65-ият му ден на екран, В по-другият петък или 78 дни след американската премиера, плъхът-кулинар ще дебютира и по нашите екрани, при това дублиран на български.