Поглед към живота на немската политоложка, философка и мислителка Хана Аренд, която отразява като репортер за „Ню Йоркър” процеса срещу нациста Адолф Айхман.
Забележителните филми в дългата кариера на Маргарете фон Трота са свидетелство за силния ù интерес към велики жени от различни епохи и социални слоеве – като християнската мистичка от 12-и век Хилдегард фон Бинген или марксистката идеоложка Роза Люксембург. С новия си филм, посветен на немската философка и политическа теоретичка от еврейски произход Хана Аренд (1906–1975), фон Трота се изправя пред особено трудно предизвикателство. Животът на Аренд не е лишен от драми – тя успява да се спаси на косъм от нацисткото преследване в Германия, поддържа приятелски отношения и се впуска в любовни афери със световноизвестни интелектуални величия, участва в някои от най-големите и противоречиви политически процеси на своето време. Но най-значимото наследство, което Хана Аренд оставя, са забележителните ù философски творби – материя, съвсем нелесна за филмиране. Отвъд историческите и чисто човешките драми, които засяга, по думите на самата фон Трота Хана Аренд е опит да се трансформира „мисълта в киноезик”.
Камерън Бейли, Торонто МФФ
Награди и номинации Валядолид ‘12 – Най-добър филм; Талин ‘12 – Номинация за Голямата награда; Токио ‘12 – Номинация за Голямата награда