През миналия уикенд резултатите в боксофиса отново бяха добри благодарение на продължаващите да се представят добре стари филми и два нови – „Гушни букета” и „First Sunday”.
„Гушни букета”се включи със здравословната сума от $19.5 млн. от около 3200 екрана в 2911 кина. Драматичната комедия за двама смъртоносно болни мъже, станали приятели и решили да изживеят най-пълноценно последните си дни, разчита на забележителното присъствие на двамата възрастни главни актьори Джак Никълсън и Морган Фрийман в роли, съизмерими със забележителните им личности. „Гушни букета” стана петият пореден хит на Никълсън в поредица, стартирала преди пет години с „Относно Шмид”, а във финансово отношение дебютът на филма е на едно ниво с „Невъзможно твой” и „Колкото, толкова”. Разпространителят „Warner Bros.” съобщава, че 70 процента от зрителите на „Гушни букета”са над 35-годишна възраст и 58 процента са жени.
По петите на „Гушни букета” бе „First Sunday”, който събра добрата сума от $19 млн. от около 2500 екрана в 2213 кина. Криминалната комедия е в руслото на предишни ленти на главния актьор и продуцент Айс Кюб - поредиците „Петък” и „Бръснарницата”. Разпространителят на филма „Sony” съобщи, че 54 процента от публиката е от женски пол.
„Juno” има най-ниското намаление на приходите сред широко разпространяваните филми. Вече на 2448 екрана, независимата комедия е изкарала $14 млн., или снижение само 12 процента. Със $71.3 млн. за 40 дни, комедията не само скоро ще надмине „Отбивки”, най-успешният филм на дистрибутора Fox Searchlight досега, но и ще приближи плътно границата от 100-те милиона долара. „Съкровището: Книгата на тайните”, „Алвин и чипоносковците”, „Аз съм легенда” и „P. S. I Love You” продължават доброто си представяне, макар и вече с не толкова значителни приходи.
През седмицата дебютира също и „The Pirates Who Don't Do Anything”, но с резултати, по-лоши своя предшественик от 2002 – „Jonah: A VeggieTales Movie”. Семейната анимация за говорещи зеленчуци спечели $4.4 млн. от 1337 екрана, а „Jonah: A VeggieTales Movie” натрупа $6.2 млн. от 940 екрана. С „In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale” положението е още по-лошо. Адаптацията по фентъзи-видеоиграта едва събра $3.3 млн. от 1631 места, или съвсем малко повече от два подобни филма в близкото минало – „Alone in the Dark” и „BloodRayne”.
Освен „Гушни букета”, още три филма стигнаха до широко разпространение, но резултатите им са в най-добрия случай скромни. През шестия си уикенд „Изкупление” стигна до 950 екрана, в които зрителите оставиха $4.3 млн., с което общата печалба на филма стигна 25.2 млн., но сега, след като на 13 януари спечели „Златен глобус”, е възможно известно подобрение.
Испанският хорър „The Orphanage” не е „Лабиринтът на фавна” с приходите си от $2 млн. в 707 места, докато „Ловецът на хвърчила” взе $1.7 млн. от 715 екрана. Междувременно „Ще се лее кръв” събра солидната сума от $1.9 млн. от все още само 129 екрана, които следващия уикенд ще станат три пъти повече.
И не забравяйте, че следват премиерите на екшън-трилъра „Чудовищно”, криминалната комедия „Mad Money” и хорър-комедията Зъби (Teeth).