Евърет Бърел може да се похвали с над 25-годишна кариера и повече от 80 заглавия във филмографията си. През 1983 година Бърел започва работа при Роджър Корман, а впоследствие работи за екипа на Стан Уинстън по „Пришълците” на Джеймс Камерън. Следващият му проект е „Денят на мъртвите” на Том Савини, който бележи и запознанството му с Грег Никотеро с когото остават близки приятели и до днес.
Грим ефектите на Бърел придобиват все по-голяма популярност като резултат от работата му с Рик Бейкър, Грег Кенъм и Кевин Ягър по филми като „Изгубените момчета”, „Harry and the Hendersons” и „Слава.” През 1989 Бърел основава Optic Nerve, за да предложи грим ефекти и реквизити от най-високо качество за нуждите на кино и телевизионни продукции. В началото на 90-те години се радва на редица успехи – „Батман се завръща”, „Тъмната половина” и „Вавилон 5”, за който получава награда Еми. Постепенно Бърел започва да се възползва от навлизането на компютърните ефекти в киното. Веднъж осъзнал предимството от комбинирането на класическите грим ефекти с новите технологии, Бърел продава Optic Nerve и помага за основаването на Flat Earth Productions през 1995 година.
През следващите 7 години тази компания е отговорна за всички специални ефекти по две от водещите поредици на Universal – „Херкулес” и „Зина –принцесата войн.” Следва работа по пълнометражни филми като „Блейд”, „Смъртоносна битка 2”, „Хелбой”, „Блейд 3”, „Sin City: Град на греха.” През 2005 Бърел е назначен за отговорник по специалните ефекти на „Лабиринта на Пан.” Световният успех на филма привлича внимание към неговата работа и в резултат Франк Дарабонт го поставя начело на всички ефекти към филма му „Мъглата” по Стивън Кинг.
Следва „Макс Пейн” с Марк Уолбърг, в който Бърел е отговорен за създаването на адския пейзаж, в който попада главният герой на финала на филма.