Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Дракула: Неразказан” е за втора поредна седмица на върха на родния бокс офис

“Дракула: Неразказан” е за втора поредна седмица на върха на родния бокс офис
“Дракула: Неразказан” е за втора поредна седмица на върха на родния бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
“Дракула: Неразказан” е за втора поредна седмица на върха на родния бокс офис

22.10.2014, 09:34  |   Видяна: 1710  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Приключенското фентъзи “Дракула: Неразказан” продължава да трупа големи приходи в България. Лентата с Люк Евънс и Доминик Купър остави зад гърба си цели четири премиерни заглавия и за втора поредна седмица е на върха на родната бокс офис класация. За изминалия уикенд (17-19 октомври) “Дракула: Неразказан” е вкарал в касите на кината 191 209 лева, а от състоялата се преди десет дни премиера филма е спечелил общо 759 889 лева.

Дракула: Неразказан (2014)Досегашното представяне на 70-милионната продукция е по-добро от това на скорошния “Херкулес” и до седмица и половина границата от един милион лева ще бъде надмината. “Дракула: Неразказан” съдържа в себе си почти всички елементи, които привличат вниманието на родните почитатели на комерсиалното екшън-кино и силното му представяне в България едва ли е изненада за някого.

Следващата седмица ще стане ясно дали филма ще има шанса да надмине “Ной” (1.7 милиона лева) и да се превърне в най-успешното заглавие на годината. В световен мащаб лентата е спечелила близо 140 милиона долара. Важно е да се отбележи, че за разлика от повечето съвременни и скъпи екшън-ленти “Дракула: Неразказан” не се прожектира в по-скъпия триизмерен формат.

Пчеличката Мая: Филмът (2014)Втората позиция в класацията е за анимацията “Пчеличката Мая: Филмът”, която се изкачва с една позиция нагоре спрямо класирането си от изминалата седмица. За един месец по киноекраните триизмерната лента е натрупала общо 220 005 лева – напълно задоволителна сума за непретенциозна и слабо дискутирана анимация, която не бе подкрепена от агресивна реклама в стила на Уолт Дисни. “Пчеличката Мая: Филмът” се представя по-добре от конкурентния “Легендата за Оз: Завръщането на Дороти” и преди да бъде свален от екраните детския филм ще надмине границата от 300 хиляди лева.

Лабиринтът: Невъзможно бягство (2014)Лабиринтът: Невъзможно бягство” заема трето място, със спечелени за пет седмици по кината 551 411 лева. Младежката лента привлече по-голям брой български зрители от оригиналния “Игрите на глада” и остави в сянката си тазгодишния “Дивергенти”, който бе свален от екраните с приходи от около 260 хиляди лева.

За оригинален нетриизмерен филм “Невъзможно бягство” се представя напълно прилично на родна почва и по всичко изглежда, че ще приключи кинопохода си с приходи от малко над 600 хиляди лева. Общо по света филма на Уес Бол е натрупал 252 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 50 милиона.

Съдията (2014)Премиерната драма “Съдията” е на четвърта позиция в класацията. За първия си уикенд в България (17-19 октомври) филма на Дейвид Добкин е натрупал 24 924 лева – очаквано скромен старт за оригинална лента, която е насочена главно към по-възрастната публика.

Съдията” стартира с по-слаби приходи от тези на предишния оригинален нетриизмерен филм на Робърт Дауни-мл. “Път с предимство” (57 714 лева) и едва ли през следващите седмици ще се забележи значително увеличаване на посещаемостта.

Подобно на “Не казвай сбогом” и “Преди да заспя” таргет-аудиторията на “Съдията” е ограничена и ясно изразена и лентата няма шанс да изпъкне на фона на далеч по-комерсиални заглавия като “Дракула: Неразказан”. Все пак в този случай достигането на границата от 100 хиляди не би било голям проблем.

Закрилникът (2014)Петото място е за екшън-трилъра “Закрилникът”, който се върти по кината от един месец насам. За този период от време филма на Антоан Фукуа е натрупал 351 690 лева и с това свое постижение той оставя зад себе си предишните три екшън-заглавия на Дензъл Уошингтън “Неудържим”, “Секретна квартира” и “Два патлака”.

Силната конкуренция и изминалото време от премиерата оказаха своето влияние на “Закрилникът” и по всичко изглежда, че лентата няма да приключи представянето си с приходи от над половин милион лева. Все пак за оригинално, нетриизмерно филмово предложение “Закрилникът” се представи достойно на българска почва. Общо по света, екшън-трилъра е натрупал 160 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от около 70 милиона.

Мисия: Ноември (2014)Мисия: Ноември” застава на шеста позиция, със спечелени за десет дни 83 573 лева. За разлика от “Закрилникът” лентата с Пиърс Броснън не успя да привлече вниманието на по-широк кръг от зрители и досегашното представяне е определено разочароващо.

Разбира се, това не е изненадващо, тъй като става дума за заглавие с по-високо възрастово ограничение, което не разчита на по-скъпите триизмерни прожекции. “Мисия: Ноември” е привлякъл в кината най-запалените фенове на жанра, но като цяло българския му кинопоход няма да бъде запомнен с нещо изненадващо.

Най-доброто в мен (2014)На седмо място е романтичния “Най-доброто в мен”, който за първия си уикенд в България е натрупал 19 561 лева.

Писателят Никълъс Спаркс се радва на голяма популярност сред женската аудитория, но поне що се отнася до България филмовите адаптации на книгите му никога не са трупали големи приходи. “Най-доброто в мен” няма да бъде изключение и подобно на “Убежище” и “С дъх на канела” лентата ще остане в сянката на конкуренцията. В най-добрия случай финалните приходи ще се равняват на около 100 хиляди лева.

Не казвай сбогом (2014)Осмата позиция е заета от крими-драмата “Не казвай сбогом”, която се прожектира в България от три седмици насам. За това време филма с Бен Афлек е вкарал в касите на кината 114 572 лева, което е скромно постижение на фона на големия брой дискусии и стабилната рекламна кампания в интернет и извън него.

Мрачните криминални драми с високо възрастово ограничение често са игнорирани на родна почва и подобно на “Мъжете, които мразеха жените” новия филм на Дейвид Финчър не предизвика голямо раздвижване сред масовата публика. Похвално е, че до момента “Не казвай сбогом” е вкарал в кината близо 15 хиляди души, но като цяло бокс офис представянето му може да бъде окачествено като незадоволително.

Живи машини (2014)Заснетият в България “Живи машини” е на девето място в класацията, със спечелени за изминалия уикенд 15 340 лева – слаб, но не и изненадващ старт за оригинална европейска лента, която пристигна без много шум в България.

Стартовите приходи на “Живи машини” са далеч по-слаби от тези на “Жива стомана” (74 869 лева) и тазгодишния “Робокоп” (89 669 лева). Въпреки големия брой телевизионни реклами през изминалата седмица “Живи машини” не успя да привлече вниманието на по-голям брой зрители и по всичко изглежда, че лентата ще отпадне бързо от родния киноафиш.


Легендата за Оз: Завръщането на Дороти (2013)На десета позиция е анимацията “Легендата за Оз: Завръщането на Дороти”. За шест седмици на българска почва лентата е натрупала 205 886 лева, което е задоволително постижение на фона на изненадващо слабото й представяне в останалата част от света.

Завръщането на Дороти” е на път да приключи своя кинопоход на българска почва и финалните приходи на лентата ще се равняват на около 220 хиляди лева. Общо по света триизмерната анимация е спечелила едва 18 милиона долара, при бюджет от близо 100 милиона долара.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg