Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Джак Ричър” измести триизмерния “Хобит” и оглави българската бокс офис класация

“Джак Ричър” измести триизмерния “Хобит” и оглави българската бокс офис класация
“Джак Ричър” измести триизмерния “Хобит” и оглави българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
“Джак Ричър” измести триизмерния “Хобит” и оглави българската бокс офис класация

16.01.2013, 10:48  |   Видяна: 1909  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

През лятото на 2012-та година лентата с Том Круз “Рок завинаги” не успя да се превърне в хит сред българската публика, но с премиерата на последния си филм “Джак Ричър” холивудската звезда опроверга критиците си и доказа, че все още може да пълни киносалоните. Екшън-трилъра на Кристофър Макуори стартира българското си представяне с доста прилични приходи и сега, три седмици след премиерата си, филма набра допълнителна скорост и от второто място се изкачи на лидерската позиция.

Джак РичърЗа изминалия уикенд “Джак Ричър” e спечелил допълнителни 63 697 лева, с които успя да измести от първото място триизмерното фентъзи “Хобит: Неочаквано пътешествие”, което бе на върха на родния бокс офис в продължение на един месец.
Предишният екшън-проект на Том Круз, “Мисията невъзможна: Режим Фантом”, се превърна в един от хитовете на 2011-та година в България и по всичко изглежда, че “Джак Ричър” също ще бъде причислен към стабилните бокс офис успехи на актьора. Филмът не се превърна в голям хит по света, но очевидно доста български зрители са го харесали и дори го превърнаха в достойна конкуренция на триизмерния и силно рекламиран блокбастър “Хобит”. От пр
емиерата си досега “Джак Ричър” е натрупал общо 557 748 лева – резултат, който доказва, че не само триизмерни продукции и продължения могат да надминават границата от половин милион лева за по-малко от един месец. До момента по света продукцията на Парамаунт Пикчърс е спечелила 153,383,499 долара.

Хобит: Неочаквано пътешествиеЛидерът от изминалите четири седмици, “Хобит: Неочаквано пътешествие”, сега заема втората позиция в български бокс офис. За изминалите пет седмици режисирания от Питър Джаксън филм е натрупал общо 1 954 701 лева и само след няколко дни ще се присъедини към заглавия като “Аватар“, “Мисия Лондон“, “Карибски пирати: В непознати води“ и четвъртия “Ледена епоха”, които могат да се похвалят с финансови постъпления от над 2 милиона лева. Действието на “Неочаквано пътешествие” се развива в същата вселена от трилогията “Властелинът на пръстените“ и именно тази връзка между лентите изигра важна роля в борбата за зрители през изминалия един месец. Франчайзът “Властелинът на пръстените“ се радва на огромна популярност в България и неговото споменаване определено помогна на “Неочаквано пътешествие” да привлече вниманието на тези зрители, които не са толкова запознати с творчеството на писателя Дж. Р. Р. Толкин, но за сметка на това са гледали трите игрални продукции на Питър Джаксън за приключенията на хобита Фродо.

Родната публика винаги е била привличана от скъпите приключенско-фантастични продукции в триизмерен формат и досегашното представяне на “Хобит” само потвърждава това. В световен мащаб филма вече е натрупал 888 милиона долара.

Търсенето на Немо 3DТърсенето на Немо 3D” е на трето място в класацията със спечелени за две седмици по кината 143 091 лева. Тъй като става дума за триизмерна версия на миналия през 2003-та година по кината “Търсенето на Немо” първоначалните очаквания не бяха кой знае колко големи и беше ясно, че лентата няма да се нареди сред най-големите анимационни хитове от изминалите дванадесет месеца. Все пак, “Търсенето на Немо 3D” се представя достойно за вече гледано заглавие и не бе изместен от заетото преди една седмица трето място. Триизмерните анимации почти винаги се радват на голям интерес от страна на родната публика и “Търсенето на Немо 3D” определено печели от това.

Филмът е едно от най-известните заглавия от каталога на студиото Пиксар и този факт със сигурност е спомогнал за привличането на приличен брой зрители в кината. Много от малките български деца не са имали възможност да гледат лентата в кината през 2003-та година и триизмерното издание се превърна в идеалната възможност за техните родители да ги запознаят с една от най-успешните анимирани продукции на всички времена. До една седмица “Търсенето на Немо 3D” ще надмине границата от 200 хиляди лева.

Животът на ПиФилмът на Анг Лий “Животът на Пи” застава на четвърта позиция, като за един месец в България е натрупал 285 061 лева. Триизмерната продукция с бюджет от над 120 милиона долара беше един от най-големите кинорискове на 2012-та година най-вече заради факта, че не става дума за масивно рекламиран холивудски блокбастър с големи звезди. В крайна сметка “Животът на Пи” намери своята публика и вече може да се похвали със световни приходи от над 450 милиона долара. Що се отнася до България, филма тръгна по кината без да бъде предшестван от силна реклама, но въпреки това стартира с прилични за подобна продукция приходи и спечеленото до момента може да бъде определено като задоволително.

Животът на Пи” не може да се конкурира със заглавия като “Хобит: Неочаквано пътешествие”, но за оригинален филм тръгнал по кината без много шум той се представя напълно достойно.

Чудната петоркаАнимацията “Чудната петорка” заема пето място в класацията. За седем седмици по родните киноекрани 3D-лентата е натрупала общо 909 763 лева – сума, която надвишава многократно първоначалните очаквания. В Съединените щати “Чудната петорка” не се превърна в очаквания хит, но българската публика отново доказа, че не се влияе от представянето на филмите в другите държави и превърна лентата в една от най-печелившите оригинални продукции на 2012-та година. Коледната тематика също помогна на триизмерната анимация да привлече повече зрители в края на миналия месец.

Веднага след премиерата си “Чудната петорка” се изправи срещу последната част от поредицата “Здрач”, но дори и този филм не успя да засенчи анимираната лента на режисьора Питър Рамзи. Ако бъде задържана на голям екран поне още три седмици продукцията с бюджет от 140 милиона долара ще надмине границата от един милион лева приходи.

НевъзможнотоДрамата по истински случай ”Невъзможното” е на шеста позиция със спечелени за три седмици 103 375 лева. Филмът с Наоми Уотс пристигна в България без никакви претенции за големи финансови постъпления и затова спечеленото до момента, макар и на пръв поглед скромно, може да бъде сметнато за прилично. Въпреки че е в сянката на няколко по-големи заглавия ”Невъзможното” се представя в България доста по-добре отколкото в САЩ, където мина по кината почти незабелязано.

Ясно, е че няма да става дума за голям хит, но имайки в предвид обстоятелствата и конкуренцията представянето на ”Невъзможното” по българските киноекрани е задоволително.

На Рим с любовНа Рим с любов”, дело на сценарист-режисьора Уди Алън, застава на седмо място като за един месец е спечелил общо 140 491 лева. Винаги се е смятало, че българския зрител се интересува най-вече от комерсиално кино, но постигнатото от лентата на Алън доказва, че дори малки независими ленти, които са изправени пред гигантски холивудски блокбастъри също могат да вкарват приличен брой хора в кината.

В случая над 18 хиляди зрители са посетили прожекция на ”На Рим с любов” и натрупаното от филма до момента е напълно задоволително за заглавие от този род, което не може да разчита на силна реклама. о две седмици продукцията на Уди Алън ще достигне границата от 200 хиляди лева.

АргоАрго” заема осма позиция в класацията със спечелени за шест седмици 115 937 лева. Политическият трилър на Бен Афлек се изкачва с една позиция нагоре, което най-вероятно се дължи на честото споменаване на лентата във връзка с наградите “Оскар“ и “Златен глобус“. Въпреки, че е един от основните претенденти за множество филмови награди ”Арго” не е от типа филми, които вкарват голям брой българи в кината и поради тази причина досегашното му скромно представяне едва ли е изненада за някого. Важно е да се отбележи, че и в останалите европейски държави приходите на лентата са също сравнително скромни.

Филмът все пак се задържа сравнително дълго в родния топ 10 и зрителите, които си падат по подобни заглавия без съмнение вече са го гледали на голям екран. Досегашните световни приходи на ”Арго” се равняват на малко над 167 милиона долара, като по-голямата част от тази сума идва от американските киносалони.

Тежка категорияКомедията с Кевин Джеймс и Салма Хайек ”Тежка категория” е на предпоследната девета позиция в класацията. От състоялата се преди седем седмици премиера досега филма е натрупал общо
157 233 лева – сравнително скромен резултат, който обаче е напълно очакван за подобно комедийно заглавие. Непретенциозни комедии като ”Тежка категория” имат своята публика в България, но както при драмите и хорърите тази публика е ясно изразена и ограничена. Освен ако не става дума за вече изградена поредица е много трудно за чисто комедийна продукция, която не разчита на силна предварителна реклама, да натрупа сериозни приходи в България.

Имайки в предвид скромните очаквания ”Тежка категория” няма да бъде счетен за бокс офис провал, но представянето му определено не изпъква на фона на постигнатото от няколко други студийни заглавия в топ 10.

007 координати: СкайфолДесети е007 координати: Скайфол”, който отбелязва увеличение в посещаемостта от 21 процента и се завръща отново в топ 10. За изминалите дванадесет седмици от премиерата си 23-я филм от култовата шпионска поредица е спечелил 1 212 800 лева, което го превръща в най-успешното Бонд-заглавие в България. “Скайфол” е един от малкото филми от изминалата година, които оправдаха напълно предварителните очаквания и се превърнаха в големи хитове както в САЩ, така и в Европа.

Общите световни приходи на продукцията с Даниел Крейг се равняват на 1,032,966,261 долара, а от студиото зад проекта вече разработват и следващия филм от световноизвестния франчайз.

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg