Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Библейският епос с Ръсел Кроу “Ной” оглави българската бокс офис класация

Библейският епос с Ръсел Кроу “Ной” оглави българската бокс офис класация
Библейският епос с Ръсел Кроу “Ной” оглави българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
Библейският епос с Ръсел Кроу “Ной” оглави българската бокс офис класация

02.04.2014, 11:19  |   Видяна: 1583  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Подкрепен от стабилна предварителна реклама и без да бъде изправен пред нова сериозна конкуренция режисирания от Дарън Аранафски епос “Ной” оглави без никакви проблеми родната бокс офис класация. Само за първите си три дни на българска почва (28-30 март) високобюджетната 3D-лента с Ръсел Кроу и Дженифър Конъли е вкарала в кината над 40 хиляди зрители, а приходите за същия период от време се равняват на впечатляващите 416 686 лева.

НойБлагодарение на това постижение “Ной” се превърна във филма с десетия най-успешен стартов уикенд в историята на българското киноразпространение. В най-добрия случай границата от един милион лева приходи ще бъде достигната до две седмици, но дори и да бъде отбелязано по-сериозно от очакваното понижение на зрителската посещаемост библейската лента пак ще намери място сред най-големите бокс офис хитове на годината.

Като основни фактори за силния старт на “Ной” могат да бъдат отбелязани успешната рекламна кампания извън и в интернет пространството, липсата на други премиерни заглавия, по-високите цени на триизмерните прожекции и силния афинитет на родната публика към високобюджетните, епични холивудски заглавия с известни актьори и впечатляващи визуални ефекти. До няколко дни “Ной” ще надмине границата от половин милион лева, а в световен мащаб (и само за пет дни по кината) филма вече е натрупал малко над 100 милиона долара.

Мистър Пибоди и Шърман (2014)Втората позиция в родния топ 10 е заета от анимацията “Мистър Пибоди и Шърман”, която продължава да удържа на конкуренцията и дори регистрира малко повишение на посещаемостта през изминалата седмица. За близо един месец по кината триизмерната лента е вкарала в касите на кината общо 443 434 лева – прилично постижение за заглавие, което не е част от вече изградена поредица, и чието основно вдъхновение е сериал от 60-те години, който не е познат на младите български зрители.

Мистър Пибоди и Шърман” се представя значително по-добре от предишната триизмерна продукция на студиото Дриймуъркс Пиккчърс “Турбо” (с финални приходи от малко над 350 хиляди лева) и по всичко изглежда, че след около една седмица анимацията на Роб Минкоф ще може да се похвали с приходи от над половин милион лева.

Лидерът от миналата седмица “Need for Speed” е на трето място в класацията. За три седмици в България автомобилния екшън на Скот Уо е вкарал в киносалоните малко над 47 хиляди зрители, а натрупаните приходи се равняват на 351 468 лева. Въпреки че е базиран на една от най-популярните и успешни серии видеоигри “Need for Speed” няма шанс да повтори успеха на последния (за момента) филм от поредицата “Бързи и яростни”, но все пак цялостното му представяне ще бъде сметнато за успешно. Само за изминалата една седмица екшъна с Доминик Купър е добавил към актива си допълнителни 100 хиляди лева и по всичко изглежда, че финалните приходи ще бъдат в рамките на 450-500 хиляди лева.

Дивергенти (2014)Научнофантастичният “Дивергенти” застава на четвърта позиция, със спечелени за десет дни по кината 115 658 лева. На общия фон приходите на лентата не правят особено впечатление, но имайки предвид скорошните финансови провали на няколко скъпи заглавия от същия младежко-романтичен жанр (сред които “Академия за вампири”, “Реликвите на смъртните: Град от кости” и “Прелестни създания”) постигнатото от лентата на Нийл Бърджър може да бъде сметнато за сравнително прилично. Ако бъде задържан на екран поне още две седмици и няма по-сериозен спад в зрителския интерес “Дивергенти” ще има шанса да достигне границата от 300 хиляди лева.

300: Възходът на една империя (2014)Заснетият в България “300: Възходът на една империя” е на пето място в класацията. За изминалите четири седмици от премиерата си филма на Ноам Мъро е вкарал в касите на кината 781 307 лева.

Вече е сигурно, че границата от един милион лева няма да бъде достигната, но все пак продължението на “300” се представя значително по-добре от скорошните си конкуренти “Легенда за Херкулес” и “Аз, Франкенщайн”.
“Възходът на една империя” вече намери място сред най-добре представящите се заглавия от началото на годината и финалните му приходи ще се равняват на около 900 хиляди лева.

3 дни да убиеш (2014)Шестата позиция е за екшън-трилъра “3 дни да убиеш”, който за десет дни по кината е спечелил общо 69 263 лева – очакван резултат за насочена към по-възрастната публика оригинална продукция със скромна предварителна реклама. “3 дни да убиеш” няма шанс да повтори представянето на предишния филм с Кевин Костнър “Човек от стомана” и по отношение на бокс офиса продуцираната от Люк Бесон лента няма да бъде запомненa с нещо отличително. В най-добрия случай “3 дни да убиеш” ще бъде свален от екраните с приходи от около 200 хиляди лева.

Живи легенди (2014)"
Живи легенди" заема седмо място в родния топ 10, със спечелени за седем седмици 615 043 лева. Режисираният от Ники Илиев филм няма да се присъедини към българските заглавия с приходи от над един милион лева, но за сметка на това лентата се превърна в най-успешния представител на родното кино от почти две години насам. През изминалата една седмица “Живи легенди” е спечелил допълнителни 20 хиляди лева и преди да бъде свален от екраните филма най-вероятно ще се добере до границата от 700 хиляди лева.

Директен полет (2014)Осмата позиция е заета от екшън-трилъра с Лиам Нийсън “Директен полет”, който за пет седмици в България е натрупал общо 244 551 лева – прилична и очаквана сума за заглавие, което не се прожектира в триизмерен формат и не е продължение от позната на зрителите поредица. Що се отнася до България “Директен полет” подобри постижението на оригиналния “Твърде лично” (който в световен мащаб е един от големите хитове на Нийсън) и по всичко изглежда, че филма ще приключи похода си по кината с приходи от около 300 хиляди лева. Общо по света “Директен полет” е натрупал 167 192 860 долара, при бюджет за снимки и реклама от малко над 60 милиона.

Помпей (2014)Високобюджетният “Помпей” застава на предпоследната девета позиция, със спечелени за шест седмици 543 870 лева. След изненадващо силния стартов уикенд беше отчетен значителен спад в зрителската посещаемост и още през втората си седмица режисирания от Пол У. С. Андерсън филм започна да губи позиции. Все пак лентата успя да достигне границата от половин милион лева, което е прилично постижение за оригинално заглавие, което въпреки 100-милионния си бюджет за снимки не е представител на холивудската филмова система. Помпей” е на път да приключи кино-похода си в България и крайните му приходи изглежда ще се равняват на около 600 хиляди лева.

Ченге за един ден (2014)Ченге за един ден” е на десето място в класацията. За петте си седмици в България лентата с Айс Кюб и Кевин Харт е натрупала общо 200 137 лева, което е всъщност прилично постижение за “традиционна” полицейска екшън-комедия със закъсняла премиера. По отношение на популярността сред зрителите “Ченге за един ден” няма да се нареди до заглавия от същия жанр като “Лоши момчета”, “Смъртоносно оръжие” и “Час пик”, но от друга страна кино-представянето му на българска почва няма да бъде сметнато за разочароващо (особено като се имат предвид скромните предварителни очаквания и липсата на силна рекламна кампания). Общо по света лентата на Тим Стори е спечелила 146 984 465 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 35 милиона.




Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg