Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис 3D-зрелището "Сан Андреас" продължава да оглавява родната бокс офис класация

3D-зрелището Сан Андреас продължава да оглавява родната бокс офис класация
3D-зрелището "Сан Андреас" продължава да оглавява родната бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
3D-зрелището "Сан Андреас" продължава да оглавява родната бокс офис класация

10.06.2015, 11:00  |   Видяна: 2843  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Триизмерният катастрофичен екшън "Сан Андреас"се пребори с премиерните "Шпиони" и "Полтъргайст" и за втора поредна седмица е на върха на българския бокс офис. Високобюджетното зрелище с Дуейн Джонсън продължава да се представя достойно на родна почва и още тези дни приходите му ще преминат границата от половин милион лева. За изминалия уикенд (5-7 юни) "Сан Андреас" е вкарал в касите на кината 117 062 лева, а общите му финансови постъпления от състоялата се преди десет дни премиера се равняват на 459 374 лева (45 927 зрители).

Сан Андреас Въпреки че не става дума за рекордни приходи, досегашното постижение на режисирания от Брад Пейтън филм е напълно задоволително за заглавие, което не е част от вече изградена поредица. Постъпленията са по-добри от тези на "Помпей 3D" (362 279 лева за десет дни) и предишния общ проект на Пейтън и Дуейн Джонсън “Пътуване до тайнствения остров” (281 982 лева за десет дни). От друга страна филма изостава от миналогодишния епос с Джонсън "Херкулес 3D", който за десет дни по кината натрупа впечатляващите 720 347 лева.

Следващата седмица "Сан Андреас" ще може да се похвали с приходи от над 600 хиляди лева и няма да бъде изненадващо ако преди да бъде свален от екраните филма достигне границата от един милион лева. Световните приходи до момента се равняват на 289 619 862 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 200 милиона долара.

Шпиони (2015)Втората позиция е заета от екшън-комедията "Шпиони". За дебютният си уикенд (5-7 юни) премиерната лента на Пол Фийг е привлякла вниманието на 7591 зрители, а приходите за същия период от време се равняват на 65 249 лева. Като се добави и натрупаното от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 100 009 лева - сравнително приличен резултат за оригинална комедийна лента, която не се прожектира в триизмерен формат. Дебютът на "Шпиони" е по-добър от този на "Джони Инглиш се завръща" (55 395 лева), но по-слаб от стартовите постижения на "Истинска измама" (141 243 лева) и "Шпионски свалки" (79 528 лева).

Подобен род заглавия имат своята публика в България и въпреки че няма да се нареди сред най-големите хитове на лятото, "Шпиони" ще приключи представянето си с прилични за жанра приходи. Още тази седмица лентата ще достигне границата от 200 хиляди лева. За първите три дни от премиерата си "Шпиони" е натрупал в световен мащаб 88 459 137 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от 130 милиона долара.

Полтъргайст 3D (2015)Трети в класацията е триизмерния хорър на Гил Кенън "Полтъргайст 3D". За изминалия уикенд (5-7 юни) премиерното заглавие е вкарало в касите на кината 26 340 лева (2607 зрители) - очаквано скромен старт за представител на не особено доходоносния в България хорър-жанр. За сравнение римейка на "Кери" стартира българското си представяне с приходи от 32 797 лева, "Анабел" - 15 820 лева, а "Заклинанието" - 25 062 лева. Въпреки че става дума триизмерен римейк на популярен сред киноманите филм, "Полтъргайст 3D" определено разочарова с българския си дебют и едва ли в следващите седмици ще бъде отбелязано значително увеличение на зрителската посещаемост.

Хорър-жанра продължава да изпитва сериозни трудности в привличането на българите в кината и имайки предвид силната конкуренция, по-скъпите цени за триизмерни прожекции (и предстоящата премиера на 3D-спектакъла "Джурасик свят") новия "Полтъргайст" най-вероятно ще отпадне бързо от родния киноафиш. В световен мащаб филма със Сам Рокуел също се представя разочароващо. Приходите му до момента се равняват на 52 919 721 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 90 милиона долара.

Лудия Макс: Пътят на яростта (2015)На четвърта позиция е "Лудия Макс: Пътят на яростта", който се върти по кината от четири седмици насам. За този период от време екшъна на Джордж Милър е натрупал 498 534 лева (48 835 зрители).

Очакванията миналата седмица бяха, че само няколко дни делят "Пътят на яростта" от натрупването на над половин милион лева приходи, но спада в посещаемостта от 39 процента оказа своето влияние и за изминалите седем дни филма в вкарал в касите на кината 53 хиляди лева. Зрителският интерес определено намалява, но като цяло представянето на 200-милионния проект в България може да бъде счетено за успешно (особено като се има предвид по-високото възрастово ограничение и не особено голямата популярност на франчайза сред по-младата публика).

Утреландия (2015)"Утреландия" застава на пето място в класацията. За изминалите три седмици от премиерата си филмa с Джордж Клуни е спечелил 208 074 лева (25 589 зрители) - скромен резултат за високобюджетно заглавие от фабриката за семейни хитове Уолт Дисни.

200-милионният "Утреландия" не се прожектира в триизмерен формат и това определено оказа влияние на приходите не само в България, но и в останалата част от света. Филмът изостава значително от предишната нетриизмерна лента на Брад Бърд "Мисията невъзможна: Режим Фантом”, която за същото време вече бе регистрирала приходи от над половин милион лева.

"Утреландия" няма да се нареди сред тазгодишните хитови заглавия в България, а в Съединените щати филма вече е обявен за един от големите бокс офис провали на 2015-та. От състоялата се преди 18 дни премиера приключенското фентъзи е натрупало в световен мащаб 170 814 310 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 280 милиона долара.

Седмото джудже (2014)Шестото място е за анимационния "Седмото джудже", който се прожектира по българските кина от пет седмици насам.

За това време триизмерния филм е натрупал 286 778 лева (33 876 зрители) - достойно постижение за напретенциозна европейска анимация, която не можеше да разчита на разточителна и скъпа рекламна кампания. До няколко дни "Седмото джудже" ще премине границата от 300 хиляди лева.



На седма позиция застава френския "Маймунджилъци", който за десет дни на българска почва е натрупал приходи от 53 839 лева (6914 зрители). Независимият анимационен филм се представя по-добре от скорошния "Жълтурко", който от своя страна спечели за десет дни 21 850 лева.

Като цяло обаче, българския кинопоход на "Маймунджилъци" не прави особено впечатлание, което разбира се не е изненадващо, имайки прeдвид, че става дума за европейска анимация, а не за лъскаво и скъпо холивудско анимирано заглавие.

Камбанка и легендата за приказния звяр (2014)"Камбанка и легендата за приказния звяр" запазва заетото преди една седмица осмо място.

За изминалите шест седмици от премиерата си анимирания филм е натрупал общи приходи от 254 994 лева (29 246 зрители), които, имайки предвид представянията на предишните части от поредицата "Камбанка", напълно оправдават предварителните очаквания. Ако бъде задържан на екран още две седмици "Камбанка и легендата за приказния звяр" ще успее да достигне границата от 300 хиляди лева.

Девети е независимият "Бродуейска терапия", който за десет дни по кината е спечелил 24 896 лева (2951 зрители).

Въпреки звездния си актьорски състав, филма на Питър Богданович е от типа заглавия, които привличат вниманието най-вече на почитателите на независимото и "по-сериозно" кино. Имайки предвид предпочитанията на масовата публика, скромното представяне на "Бродуейска терапия" в България беше напълно очаквано и веднага след премиерата бе ясно, че филма няма да достигне границата от 100 хиляди лева.

"Перфектният ритъм 2" заема десета позиция, със спечелени за десет дни 22 403 лева (2953 зрители).

Също както "Ченгето на мола 2" режисирания от Елизабет Банкс музикално-комедиен филм се провали в опитите си да привлече вниманието на по-широк кръг от зрители (въпреки че става дума за продължение на успешен в световен мащаб първи филм). Що се отнася до България, "Перфектният ритъм 2" е за момента най-слабо представящото се студийно продължение на 2015-та година и по всяка вероятност лентата ще отпадне сравнително бързо от родния киноафиш. Общо по света комедията с Британи Сноу е натрупала 250 789 170 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 100 милиона.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg