Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “300: Възходът на една империя” продължава да доминира в българския бокс офис

“300: Възходът на една империя” продължава да доминира в българския бокс офис
“300: Възходът на една империя” продължава да доминира в българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
“300: Възходът на една империя” продължава да доминира в българския бокс офис

19.03.2014, 13:40  |   Видяна: 1879  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
300: Възходът на една империя” продължава със своя успешен поход по българските киноекрани. Триизмерният приключенски екшън остави зад гърба си дълго подготвяната филмова адаптация на хитовата видеоигра “Need for Speed” и за втора поредна седмица е на върха на родната бокс офис класация. За изминалия уикенд (14-16 март) “Възходът на една империя” е спечелил допълнителни 128 432 лева, а общите му приходи от състоялата се преди десет дни родна премиера се равняват на напълно задоволителните 577 309 лева.

300: Възходът на една империя (2014)Финансовият успех на триизмерната лента в България беше предопределен още преди да приключат снимките, най-вече заради факта, че оригиналния “300” се радва на огромна популярност сред младата родна публика. Когато стане дума за посещение на кино скъпите приключенско-фантастични филми в триизмерен формат са едни от най-предпочитаните от тукашните зрители и това също помогна на “Възходът на една империя” в борбата му с конкуренцията.

Що се отнася до България продукцията на режисьора Ноам Мъро вече се нареди сред най-добре представящите се заглавия от началото на 2014-та година и в най-добрия случай ще бъде свалена от екраните с приходи от над един милион лева. До момента по света “Възходът на една империя” е натрупал общо 238 138 009 долара, при бюджет за снимки от 110 милиона.

Мистър Пибоди и Шърман (2014)Компютърната анимация “Мистър Пибоди и Шърман” застава на втора позиция в родния топ 10, като за изминалия уикенд е спечелила 103 424 лева.

Триизмерната лента на Роб Минкоф се прожектира по кината от десет дни насам и за този период от време е вкарала в касите на кината общо 287 685 лева. “Мистър Пибоди и Шърман” вече надмина постигнатото от далеч по-рекламираната конкурентна анимация “LEGO: Филмът” и по всичко изглежда, че до две седмици ще успее да надмине границата от половин милион лева.

Премиерният триизмерен екшън “Need for Speed” заема трето място в класацията. За първия си уикенд на родна почва (14-16 март) филма с Доминик Купър е натрупал общо 102 713 лева, което не е толкова впечатляващ старт за заглавие, което е вдъхновено от една от най-популярните и успешни серии игри. Все пак за продукция, която бе принудена да се конкурира с доста по-дискутирания и рекламиран “300: Възходът на една империя” “Need for Speed” се представя сравнително прилично и има вероятност (макар и малка) в следващите две седмици филма да набере повече скорост.

При всички положения лентата на Скот Уо няма да бъде запомнена като един от най-големите хитове на годината, въпреки приликите и сравненията с успешната поредица “Бързи и яростни”. Ако няма сериозен спад на посещаемостта в следващите две седмици “Need for Speed” ще има шанса да завърши представянето си с приходи от около 400 хиляди лева. От премиерата си досега автомобилния екшън е натрупал в световен мащаб 64 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 70 милиона.

Директен полет (2014)Директен полет” е на четвърта позиция, със спечелени за три седмици по кината 205 212 лева. За екшън-заглавие в двуизмерен формат, което не претендира за рекордни приходи в световния бокс офис, филма с Лиам Нийсън се представя сравнително прилично на родна почва. Границата от половин милион лева няма да бъде достигната, но за сметка на това “Директен полет” се представя по-добре от предишния филм с участието на Нийсън “Твърде лично 2”. След около седмица и половина продуцирания от Джоуел Силвър въздушен екшън-трилър ще може да се похвали с приходи от около 300 хиляди лева.

Живи легенди (2014)Българската лента “Живи легенди” заема пето място в бокс офис класацията, като за пет седмици по кината е спечелила общо 565 256 лева.

Прогнозите след успешния премиерен уикенд, според които филма има шанса да повтори успеха на “Операция Шменти-капели” няма да се сбъднат, но  все пак цялостното представяне до момента е задоволително за оригинална българска продукция, което беше принудена да се конкурира с триизмерни ленти като “Помпей” и продължението на “300”. В най-добрия случай “Живи легенди” ще бъде свaлeн от екраните с приходи от около 700 хиляди лева.

Помпей (2014)Шестата позиция е заета от “Помпей”, който за около тридесет дни в България е спечелил 500 469 лева. Слабото представяне на филма в повечето големи държави по света не оказа влияние на българската публика и натрупаното до момента е напълно прилично за оригинална триизмерна продукция от приключенския жанр.

След един месец в кината “Помпей” постепенно (и напълно очаквано) започва да губи инерция и по всичко изглежда, че ще приключи българското си представяне с приходи от около 600 хиляди лева.

Ченге за един ден (2014)Екшън-комедията на Тим Стори “Ченге за един ден” застава на седмо място в класацията, със спечелени за три седмици 167 723 лева.

За изминалата седмица лентата отбеляза спад в посещаемостта от 50 процента, което все пак не е толкова изненадващо за полицейска екшън-комедия в двуизмерен формат, която не е част от вече изградена поредица. Въпреки че не регистрира големи постъпления през изминалите седем дни “Ченге за един ден” все още има шанса да се добере до границата от 300 хиляди лева. В световен мащаб филма с Айс Кюб и Кевин Харт е натрупал общо 142 206 280 долара.

Осмото място е заето е заето от премиерния “Безумна любов”, който за първия си уикенд в България (14-16 март) е спечелил 13 069 лева – скромно, но от друга страна напълно очаквано постижение за представител на романтично-драматичния жанр. С изключение на хитове от ранга на “Пърл Харбър” и “Титаник” романтичните ленти никога не се постигали големи успехи на родна почва и съдейки по стартовия уикенд “Безумна любов” няма да бъде изключение. Филмът няма да повтори представянето на конкурентната романтично-любовна лента “Зимна приказка в Ню Йорк“ и ако не набере малко повече скорост в следващите две седмици ще отпадне сравнително бързо от родния киноафиш.

Пазители на Наследството (2014)Историческият “Пазители на Наследството” е на предпоследната девета позиция в класацията. Режисираната от Джордж Клуни драма се върти по кината от един месец насам и за този период от време е натрупала 142 866 лева. Заглавията от този тип много трудни биха могли да привлекат вниманието на съвременната млада публика и това обяснява не особено впечатляващото представяне на филма в България. “Пазители на Наследството” със сигурност е вкарал в кината най-големите почитатели на историческите продукции и ако бъде задържан на екран поне още две седмици филма ще успее да достигне границата от 200 хиляди лева.

Зимна приказка в Ню Йорк (2014)Последната десета позиция е за “Зимна приказка в Ню Йорк“, който за пет седмици на екран е вкарал в касите на кината 144 530 лева. Сравнен с новия “Безумна любов” романтичния филм на Акива Голдсман се представя малко по-добре на родна почва, но на общия фон приходите му не правят особено впечатление. В по-голямата част от света лентата с Колин Феръл се представя далеч под очакванията на продуцентите и приходите до момента се равняват на скромните 13 милиона долара. Похвално е, че “Зимна приказка в Ню Йорк“ все пак успя да привлече близо 20 хиляди зрители в България, но по отношение на бокс офиса няма да бъде запомнен с нещо отличително.




Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg